روند رو به صعود بستری بیماران کرونایی در بابل

روند رو به صعود بستری بیماران کرونایی در بابل

سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل امروز طی گفت‌وگویی اظهار کرد: بستری بیماران کرونایی در بابل که ششم تیر ماه جاری با مجموع بستری ۷۷ نفر به پایین‌ترین حد خود در پنج ماه گذشته کاهش یافته بود، از آن روز به بعد افزایشی شد و در حال حاضر با افزایش یک و نیم برابری به ۱۹۰ نفر رسیده است.

وی افزود: همچنین بستری بیماران بدحال کرونایی در بابل که به زیر ۱۵ نفر رسیده بود، در ۱۰ روز اخیر دو برابر شده و اکنون ۳۰ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل تحت مراقبت هستند.

جلالی گفت: مجموعه این تغییرات آماری سبب شد تا بابل طبق ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از چند روز پیش به رنگ بندی قرمز رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل علت اصلی ورود شهرستان بابل به وضعیت قرمز را عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری دانست و اضافه کرد: با بررسی‌های انجام شده از ابتدای تیر ماه تاکنون استفاده بابلی‌ها از ماسک به پایین‌ترین حد خود یعنی ۴۳ درصدی کاهش یافته که بسیار نگران‌کننده است.

این مسؤول اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس جهش یافته دلتا که سرایت‌پذیری به مراتب بیشتری دارد اگر مردم به استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی ملزم نباشند شاهد شیوع گسترده بستری بیماران کرونایی خواهیم بود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی افرادی که واکسینه شدند باید نسبت به استفاده از ماسک جدیت داشته باشند و گرمای هوا نباید زمینه حذف ماسک را فراهم کند.

جلالی گفت: درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصناف در بابل هم به ۶۵ درصد کاهش یافته است که با توجه به تراکم جمعیت در شهر بابل این امر سرعت گردش زنجیره ویروس جهش یافته دلتا را فراهم می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در پایان از همه شهروندان خواست اگر همکاری و تعامل بین مردم و خدمت‌گزاران در کادر درمانی و فعالان در ستاد مقابله با کرونا نباشد روند کنترل پیک پنجم زمان‌بر خواهد شد.

اخبار مرتبط

بستری ۶ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان های بابل

۷۶۹ فوتی قطعی از ابتدای کرونا در بابل

پویش اهدای خون خادمیاران رضوی در بابل برپا شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha