کشت ذرت علوفه ای در ۴۵ هکتار مزارع آمل

کشت ذرت علوفه ای در ۴۵ هکتار مزارع آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از کشت ذرت علوفه ای در ۴۵ هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

سید حسین اسلامی گفت: با توجه به شرایط پیش آمده خشکسالی و کمبود خوراک دام و برای تامین علوفه مورد نیاز دامداران منطقه به خوراک، ۴۵ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان آمل به کشت ذرت علوفه ای اختصاص پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه ذرت از جمله گیاهانی است که همواره مورد توجه دامداران منطقه است، اظهار کرد: ذرت علوفه ای یک گیاه فصل گرم است که تحمل یخبندان را ندارد و بین ۱۶ تا ۲۴ درجه رشد و تا دمای ۳۴ درجه را تحمل می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل پیش بینی کرد با متوسط عملکرد ۷۰ تن در هکتار، ۳ هزار و ۱۰۰ تن ذرت علوفه ای در اراضی زراعی روستاهای تحت پوشش مراکز دشت سر، مرانده، اسکومحله و سورک این شهرستان تولید شود.

وی با تاکید بر تشویق دامداران به روی آوری به کشت این محصول، خاطرنشان کرد: عدم تغذیه مناسب دام و یا استفاده از خوراک و علوفه های آلوده و بی کیفیت، موجب اختلال در سیستم گوارشی دام شده و می تواند موجب تلف شدن آن و ضررهای هنگفتی برای دامدار شود، به همین دلیل واحد ترویج این مدیریت با استفاده از شعارهای ترویجی و اطلاعیه های آموزشی که از طریق پیام رسان های داخلی منتشر می شود، کشاورزان را تشویق به کاشت این محصول و دامداران را راغب به مصرف این علوفه می کند.

اخبار مرتبط

توزیع رایگان نهال درختان در شهرستان نور

توصیه بر استفاده از بذر اصلاح شده گندم در مازندران

کشت گلخانه ای و زراعت چوب در مازندران توسعه یابد

0 نظر

ارسال نظر

capcha