صادرات و ارزآوری مرکبات و کیوی در مازندران

صادرات و ارزآوری مرکبات و کیوی در مازندران

حسن خیریان پور صبح شنبه در اولین جلسه مشترک میز کشوری و کمیته تخصصی صادرات مرکبات و کیوی که در اردوگاه شهید میرزا کوچک خان رامسر برگزار شد گفت: در شرایط تحریم اقتصادی ضرورت دارد از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل برای صادرات و ارز آوری استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: دو محصول مهم کیوی و مرکبات استان مازندران می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز کشور صادرات و ارز آوری داشته باشد.

وی افزود: در استان مازندران سه میلیون تن مرکبات و ۲۰۰ هزار تن کیوی تولید می‌شود، همچنین در مجموع هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن بهترین محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود و ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که باید از آن استفاده کرد.

خیریان پور با بیان اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن بهترین برنج در استان مازندران تولید می‌شود، افزود: ۱۰۶ هزار تن بهترین محصولات شیلاتی در استان مازندران تولید می‌شود.

وی افزود: پایانه صادراتی گل و گیاه در غرب استان مازندران به جهت اینکه یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان مازندران است وجود دارد.

خیریان پور با بیان اینکه نگاه‌های ترویجی با استفاده از فناوری‌های نوین تجارت الکترونیک و ظرفیت اتحادیه اوراسیا، دریای خزر و بنادر شمالی، اتصال راه آهن فرودگاه‌ها و تسهیل گری گمرکات استان و همجوار ظرفیت صادرات را تقویت کند، گفت: فعال سازی در مجموعه تجارت خارجی و حمایت‌های لازم می‌تواند برای صادرات غیر نفتی تقویت کننده باشد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت صندوق ضمانت صادرات و پایانه‌های صادراتی و ایجاد اطمینان در مصرف کنندگان با استفاده از ظرفیت استاندارد ایجاد شود.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha