600 هکتار شالیزار جویبار تجهیز و نوسازی شد

600 هکتار شالیزار جویبار تجهیز و نوسازی شد

غلامرضا سعیدی گفت: در سال های گذشته تجهیز و نوسازی ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان جویبار با شتاب بیشتری نسبت به گذشته انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار افزود: در این مدت همه امکانات مکانیزه برای توسعه کشت پاییزه دانه های روغنی و گندم در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفت به طوری که در سال های 95 سطح زیر کشت گندم 2 هزار هکتار و دانه های روغنی نزدیک به 300 هکتار بوده که هم اکنون سطح زیر کشت گندم به 2 هزار و 105 هکتار و دانه های روغنی به 705 هکتار رسیده است.  
وی با اعلام اینکه در سال های اخیر با تامین اعتبارات لازم از سوی دولت حدود 611 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان تجهیز و نوسازی شد، گفت: برای افزایش بهره وری مصرف آب، عملیات لاینینگ بتنی، نصب دریچه های فلزی و بتنی کردن کانال های خاکی انجام شد.          
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار به لاینینگ 25 کیلومتری مسیر تامین آب در چهار سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در سه سال گذشته حدود 100 هکتار از آب بندان های این شهرستان لایروبی، دیواره سازی، مرمت و بازسازی شد.
سعیدی با بیان اینکه سال گذشته در بحث لایروبی آب بندان ها نزدیک به 51 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد، افزود: این اعتبار برای ظرفیت حجم آبگیری 5 آب بندان در دستور کار قرار گرفت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار به فعالیت 74 قطعه آب بندان و 12 هزار حلقه چاه برای آبیاری کشاورزی اشاره کرد و گفت: 35 درصد آب اراضی از طریق سد سلیمان تنگه و آیت الله صالحی، 50 درصد از طریق آب بندان ها و 15 درصد نیز از طریق چاه ها و سایر منابع آبی تامین می شود.

پرداخت سه هزار میلیارد ریالی به خسارت دیدگان سیل       
سعیدی با اشاره به اینکه در سیلاب اواخر سال 97 و اوایل سال 98 بیشتر اراضی زراعی و مرغداری های جویبار دچار آبگرفتگی شدند، ادامه داد: با پیگیری های به عمل آمده تسهیلات سرمایه در گردش کم بهره و بلاعوض به بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه حدود سه هزار میلیارد ریال به خسارت دیدگان بخش کشاورزی شهرستان جویبار پرداخت شد، گفت: تسهیلات به 130 بهره‌بردار بخش باغی و زراعی و 15 بهره بردار بخش مرغ گوشتی، دامداری و زنبور عسل پرداخت شد.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار اظهارد اشت: امسال در بخش تسهیلات مکانیزاسیون نیز سهم اعتباری این شهرستان 36 میلیارد ریال بود که با افزایش 15 درصدی حدود 41 میلیارد ریال تومان مصوبه برای خرید ماشین آلات دریافت شد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha