تولید 16 تن گلاب در آمل

تولید 16 تن گلاب در آمل

سیدحسین اسلامی با بیان اینکه گل محمدی در ایران در مناطق مرتفع و خشک و ارتفاعات 2 تا 3 هزار متر بالاتر از سطح دریا کشت می شود، گفت: استان هایی نظیر اصفهان، کرمان، فارس و آذربایجان شرقی از تولیدکنندگان اصلی گل محمدی در کشور هستند.

وی اظهار داشت: گل محمدی خواص دارویی فوق العاده ای دارد و موجب برطرف کردن سرفه های مزمن، درمان دردهای شکمی و مشکلات گوارشی، رفع اندوه و غم و اضطراب شده و حتی بوئیدن عطر این گل در درمان افسردگی بسیار موثر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل ادامه داد: برای توسعه کشت گل محمدی در منطقه کوهستانی لاریجان این شهرستان، با تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی و مرکز جهاد کشاورزی بالالاریجان در مجموع 40 هکتار اراضی شیبدار این منطقه به کشت و توسعه گل محمدی اختصاص داده شده که 8 هکتار در روستای نوا، 12 هکتار در روستای لاسم و 20 هکتار در روستای زیار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل ادامه داد : مجموع تولید گل محمدی شهرستان آمل 80 تن است که 16تن گلاب گیری و بقیه به بازار تهران عرضه می شود.

ایزدی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: از گونه های گیاهان دارویی با ارزش که در سال های اخیر در مناطق بالادست توسعه یافته، گل محمدی است که سطح کشت آن به حدود 450 هکتار در استان رسیده است.

وی ادامه داد: علاوه بر پرداخت یارانه در توسعه کشت گیاهان دارویی، از خردادماه 1400 پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت با کارمزد 4 درصد با یک سال تنفس و پنج سال بازپرداخت آغاز شدکه متقاضیان باید برای ثبت نام به سامانه سیتا مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

افتتاح واحد سورتینگ برنج در آمل

تاریخ مصرف توسعه اقتصادی بر پایه اسلحه گذشته است

ماشین‌های جدید در ناوگان کشاورزی آمل

0 نظر

ارسال نظر

capcha