خاطرات هشت سال دفاع مقدس باید مرور و به نسل‌های جوان منتقل شود

خاطرات هشت سال دفاع مقدس باید مرور و به نسل‌های جوان منتقل شود

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی مازندران ، گرامیداشت یاد و خاطره مناسبتی مانند آزادسازی خرمشهر، نمونه‌ای از تمدن ایثار و شهادت در جامعه است که ماندگار و مانا خواهد بود.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری، حجت الاسلام والمسلمین محمد فلاح سلوکلایی در نشست مقاومت و پایداری ضمن تبریک سی و نهمین سالگرد آزادسازی خرمشهر گفت: یاد و خاطره همه شهداء دفاع مقدس، ایثارگری شهدای مازندران و 10 شهید جهادگر جهاد کشاورزی مازندران را در عملیات بیت المقدس گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: گرامیداشت یاد و خاطره مناسبتی مانند آزادسازی خرمشهر، نمونه‌ای از تمدن ایثار و شهادت در جامعه است که ماندگار و مانا خواهد بود.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه خاطرات هشت سال دفاع مقدس باید مرور و به نسل‌های جوان منتقل شود، گفت: خرمشهر به دلیل مجاورت با عراق و ارتباط با دریای آزاد، و قرار گرفتن در دهانه اروند رود سبب شد وضعیت خوبی به این شهر ببخشد و به همین دلیل همواره از دیرباز مورد طمع دشمنان قرار گرفته است.

فلاح سلوکلایی اضافه کرد: صدام همه تلاش خود را بکار گرفت تا یک روزه خرمشهر را به تصاحب خود درآورد اما 34 روز زمان برد و مردم خرمشهر با دستان خالی جلوی سقوط شهر را گرفتند و دشمن را ناکام از تصاحب کردند.

وی بیان کرد: فقدان امکانات نظامی در مرزبانی، عدم آمادگی مسؤولان کشور برای مواجه با شرایط جنگی، عدم بکارگیری نیروهای انقلابی و مردمی و در پیش گرفتن استراتژی جنگی اشکانیان از عوامل سقوط خرمشهر بود.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: امداد غیبی، فرمانبرداری از امام خمینی (ره)، ورود فرماندهان باتدبیر، باایمان و باانگیزه رزمندگان دلیر آن زمان از جمله عواملی بود که در پیروزی و آزادسازی خرمشهر نقش داشت.

فلاح سلوکلایی با اشاره به اینکه دفاع مقدس توانست روحیه استقامت، شهادت و شهامت طلبی را به مردم ایران و گروه های مقاومت و مردم مظلومی که تحت ستم دشمن هستند نشان دهد، ادامه داد: جنگ دشمنان علیه اسلام هیچگاه تمامی ندارد و تا زمانی که گوهر ایمان در دست مسلمانان است جنگ هم وجود خواهد داشت.

وی افزود: رویکرد جنگ تغییر کرده است و اکنون جنگ فرهنگی و اقتصادی به شدت اوج پیدا کرده است و جنگ اقتصادی به خاطر منافذی در دولت و ملت بوجود آمده است.

اخبار مرتبط

کتاب نقش مردم بابلسر در دفاع مقدس تدوین می‌شود

مازندران میزبان ۱۰ شهید دفاع مقدس می‌شود

سردارسرتیپ کارگرازاستاندارمازندران جهت برگزاری آیین تکریم و تجلیل پیشکسوتان دفاع مقدس دراستان تقدیرکرد

0 نظر

ارسال نظر

capcha