گره گشایی از احداث کتابخانه مرکزی شهر آمل پس از ۵۰ سال

گره گشایی از احداث کتابخانه مرکزی شهر آمل پس از ۵۰ سال

آرزو ولی پور مدیر کتابخانه‌های عمومی آمل امروز (سه شنبه) در جلسه انجمن کتابخانه‌های شهر آمل که با حضور فرماندار و شهرداراین شهر برگزار شد با بیان‌این که زمین‌این کتابخانه مرکزی پس از ۵۰ سال از سوی شهرداری به‌این نهاد واگذار شده و در انتظار دریافت مجوزهای تغییر کاربری آن است، اظهار کرد: دراین زمینه امیدواریم با اتمام مراحل اداری، پس از ۵۰ سال شاهد کلنگ زنی کتابخانه مرکزی شهر آمل باشیم.

وی با بیان‌این که در دو سال اخیر، ۱۲ کتابخانه در مازندران احداث و تحویل شده است، تصریح کرد: هشت واحد از این کتابخانه‌ها از محل کمک‌های خیران احداث شده است و به خوبی می‌دانیم که کمک‌های دولتی در این زمینه برای اتمام‌ این پروژه‌ها کافی نیست.

مدیر کتابخانه‌های عمومی آمل با بیان‌ این که تعداد پروژه‌های نیمه کاره حوزه کتابخانه‌های مازندران بسیار زیاد است و تلاش کردیم پروژه جدیدی را آغاز نکنیم، عنوان کرد: در زمینه احداث کتابخانه‌ها نیازمند کمک‌های شهرداری‌ها هستیم و از محل نیم درصد کمک‌های شهرداری‌ها می‌توانیم بخش کتابخانه‌ای مازندران را گسترش دهیم.

وی با بیان ‌این که شهر آمل به لحاظ سرانه کتابخانه‌ای از شهرهای ضعیف مازندران است و دراین زمینه نیاز به حمایت‌های بیشتر دارد، ابراز امیدواری کرد: بتوان با راه‌اندازی کتابخانه مرکزی‌ این شهر در زمینی به مساحت دو هزار و ۲۵۰ مترمربع‌این کمبودها را برطرف کرد.

احداث کتابخانه مرکزی آمل در انتظار کمک‌های خیران

«علیرضا شریعت» فرماندار آمل نیز با بیان‌ این که فرهنگ زیربنای هر توسعه‌ای است و سیاست و امنیت نیز بعد فرهنگی دارند، تصریح کرد: تعریف فرهنگ عام و گسترده است، اما اگر به آن توجه نکنیم بخش مهمی از نیازهای جامعه را نادیده گرفته‌ایم.

وی با بیان‌ این که کتابخانه‌ها در کشور ما مظلوم واقع شده است و اگر به دانشگاه‌ها و کتابخانه‌ها به عنوان زیرساخت توجه نکنیم پیشرفتی نخواهیم داشت، عنوان کرد: در ساخت کتابخانه‌ها نقش خیران بسیار سازنده و مؤثر است و اگر کمک‌های‌ این قشر نبود بسیاری از اتفاقات نیکو رخ نمی‌داد.

فرماندار آمل با تاکید بر این که ساخت کتابخانه مرکزی شهر آمل نیز به همت خیران و کمک‌های دولتی امیدوار است، اظهار کرد: خیران آمل در کشور زبانزد هستند و ازاین رو امیدواریم بتوانیم دراین راه نیز از کمک‌های همیشگی آن‌ها برخوردار باشیم.

شهردار آمل نیز در این جلسه بر پرداخت سهم نیم درصد این شهرداری به حوزه کتابخانه‌ها در راستای آغاز احداث‌ این کتابخانه مرکزی تاکید کرد.

گره گشایی از احداث کتابخانه مرکزی شهر آمل پس از ۵۰ سال

اخبار مرتبط

رهایی یک محکوم به قصاص نفس در شهرستان آمل

آب به خانه‌های قدیمی‌ترین خیابان آمل بازگشت

عملیات شبانه برای تعریض معابر پرترافیک شهر آمل

0 نظر

ارسال نظر

capcha