بیش از ۸۷۰ میلیارد تومان پروژه در غرب مازندران افتتاح می‌شود

 بیش از ۸۷۰ میلیارد تومان پروژه در غرب مازندران افتتاح می‌شود

معاون معین استاندار در غرب مازندران از برنامه‌ریزی استاندار برای سفری دو روزه به غرب مازندران به منظور بازدید از پروزه‌های در حال اجرا، شرکت در نشست‌های شورای اداری شهرستان‌ها و همچنین بهره‌برداری از چند پروژه مهم اقتصادی دو شهرستان غربی مازندران خبر داد.

حسن خیریان‌پور در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با بیان این که استاندار مازندران چهارشنبه و پنجشنبه این هفته به تنکابن و رامسر سفر می‌کند، اظهار کرد: در این سفر دو روزه قرار است چند پروژه بسیار مهم اقتصادی و زیرساختی در این منطقه گردشگرپذیر مازندران به بهره‌برداری برسد که از پروزه‌های بزرگ و مهم اقتصادی مازندران محسوب می‌شوند.

وی اظهار کرد: روز چهارشنبه استاندار قرار است در رامسر یک اسکله چند منظوره را به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های گردشگری دریایی مازندران را افتتاح کند که با سرمایه‌گذاری حدود ۳۶۰ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسیده است.

معاون هماهگی امور اقتصادی استاندار مازندران درباره این پروژه گفت: این اسکله چند منظوره با کاربری‌های تفریحی و اقتصادی و ورزشی ساخته شده و با بهره‌برداری از آن، توان ارائه خدمات در بخش گردشگری دریا و ساحل غرب مازندران به شکل چشمگیری افزایش خواهد یافت.

به گفته این مسئول برگزاری شورای اداری استان مازندران به ریاست استاندار در عصر چهارشنبه به میزبانی رامسر با محوریت مسائل پیرامون گردشگری مازندران و همچنین انتخاب مازندران به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۲ از دیگر برنامه‌های مد نظر استاندار برای روز چهارشنبه در رامسر است.

روز پنجشنبه نیز قرار است استاندار مازندران با حضور در تنکابن تعدادی از طرح‌های اقتصادی بزرگ اجرا شده در این شهرستان را افتتاح کند. معاون معین استاندار مازندران در غرب استان اظهار کرد: مجموع ارزش اقتصادی پروژه‌هایی که روز پنجشنبه در تنکابن به بهره‌برداری می‌رسد ۵۱۸ میلیارد تومان است که شامل افتتاح سه کارخانه بزرگ و چند پروژه دیگر است.

خیریان‌پور افزود: بزرگترین طرحی که قرار است در این روز به بهره‌برداری برسد کارخانه جوجه‌کشی طیور بهشت است که با ظرفیت ۴۲ میلیون قطعه جوجه و با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بخش نشتارود است به مرحله بهره‌برداری رسید و با حضور استاندار گشایش می‌یابد.

وی افزود: بهره‌برداری از طرح توسعه کارخانه پارس‌نئوپان تنکابن با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومانی هم در برنامه سفر دو روزه استاندار به غرب مازندران قرار دارد.

به گفته این مسئول، احیای کارخانه قدیمی «خزرخز» تنکابن پس از سال‌ها تعطیلی و با تغییر کاربری و خط تولید آن از تولید چرم و محصولات و پوشاک چرمی به تولید لوله نیز از دیگر پروژهای افتتاحی پایان هفته در غرب استان است.

معاون هماهگی امور اقتصادی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: این کارخانه که از سال‌ها پیش تعطیل شد، پس از واگذاری به سرمایه‌گذار جدید برای استفاده از زیرساخت موجود به منظور اشتغال‌زایی در شهرستان اکنون با کاربری تولید لوله با نام لوله کاسپین و ارزش سرمایه‌گذاری ۱۷۵ میلیارد تومان به مرحله بهره‌بداری رسیده است که روز چهارشنبه به طور رسمی افتتاح می‌شود.

 
کد خبر

اخبار مرتبط

مازندران پنجه در پنجه کرونا

میزبانی رقابت‌های کشتی جام تختی به مازندران سپرده شد

اجرای پویش "همکلاسی مهربان" در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha