بازنده اصلی مشارکت حداقلی در انتخابات مردم خواهند بود

بازنده اصلی مشارکت حداقلی در انتخابات مردم خواهند بود

با تاکید بر این که مشکلات اقتصادی کشور نباید بهانه ای برای شرکت نکردن مردم در این دوره از انتخابات شود ، افزود : عدم مشارکت در انتخابات پیامدهای زیادی برای خود مردم دارد و یکی از آنها محروم کردن کشور از انتخاب شدن افراد توانمند و قدر است. 

وی گفت : حل مشکلات کشور از جمله مسائل اقتصادی مردم را در رنج و عذاب قرار داده نیازمند حضور و مشارکت مردم و انتخاب یک رئیس جمهوری توانمند ، قوی و با برنامه است.

این مدرس دانشگاه افزود : واقعیت این است که همه می دانیم مردم از برخی مشکلات بویژه در حوزه معیشتی رنج می برند ، اما این دلیل نمی شود که از صندوق های رای فاصله بگیرند چون حضور کم رنگ مردم در این دوره از انتخابات نه تنها نسخه درمان نیست بلکه تمکین به خواسته های دشمن است.

وی ادامه داد : نکته مهم تر آنکه بی تفاوتی مردم در این دوره از انتخابات طبیعتا پیامدهای دیگری به همراه دارد و آن اینکه ممکن است از دل صندوق های اخذ رای فردی به عنوان رئیس جمهور منتخب بیرون آید که نسبت به دیگر رقبای خود از کارآمدی ، تخصص ، تجربه  و توان کمتری برقراری ارتباط بین المللی و رفع مشکلات داخلی برخوردار باشد و در نهایت بازنده اصلی خود مردم خواهند بود و دود این کم کارهای به چشم آن ها می رود.  

این استاد دانشگاه علوم سیاسی گفت : اگر چه نام نویسی داوطلبان سیزده همین دوره انتخابات ریاست جمهوری از امروز آغاز می شود و تاحدودی این شخصیت ها از دید افکار عمومی شناخته شده اند منتهی آنچه مهم است پس از تائید صلاحیت این افراد از سوی شورای نگهبان باید به بررسی توانمند و برنامه های این داوطلبان پرداخت.

نائیج نارنج بن افزود : پس از این مرحله، داوطلبان با گرایش های مختلف سیاسی باید ایده ها ، دیدگاه ها و برنامه های خود را شفاف به مردم عرضه کنند آن وقت نه تنها بستر برای مشارکت بالای مردم فراهم می شود بلکه دست مردم نیز برای رای دادن به  داوطلب مدنظر  بازتر می شود.

به گفته این استاد دانشگاه ، آنچه که امروز به عنوان دغدغه اصلی مردم مطرح می شود مساله اقتصادی بویژه در حوزه کسب و کار و تامین معیشت است و بنابراین هرگاه داوطلب ریاست جمهوری در این دوره این موضوع را به عنوان اصل و محوری ترین برنامه اش قرار دهد نه فقط در حد شعار بلکه در میدان عمل به آن جامه عمل بپوشاند طبیعتا به خواسته مردم توجه کرده و گامی در جهت اعتماد عمومی برداشته است.

نائیج نارنج بن ، توجه به بخش تولید را از دیگر مسائلی مطرح کرد که باید در برنامه های انتخاباتی داوطلبان انتخاباتی قرار گرد و گفت که باید بخش عمده ای از بودجه کشور در حوزه تولید و فضای کسب و کار هزینه شود و این دغدغه مقام معظم رهبری بوده چرا که در شعار هر سال این موضوع مطرح و مورد تاکید قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

حجت‌الاسلام زکوی: قوانین انتخابات نیاز به بازنگری دارد / رفتار نمایندگان مجلس مداخله‌گر در انتخابات شورا زیر ذره‌بین شورای نگهبان

مقابله با دژهای مستحکم در شورای شهر بابل و امیرکلا توسط دادستانی بابل

حضور مردم در انتخابات نشانه دلبستگی به نظام اسلامی است

0 نظر

ارسال نظر

capcha