شهدای هنرمند میراث معنوی و ارزش های شهدای هنرمند میراث معنوی و ارزش های فرهنگی جامعه ما هستندجامعه ما هستند

شهدای هنرمند میراث معنوی و ارزش های شهدای هنرمند میراث معنوی و ارزش های فرهنگی جامعه ما هستندجامعه ما هستند

همزمان با سالروز شهادت سید اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی، روز انقلاب اسلامی و بسیج هنرمندان، آئین رونمایی از چهار جلد کتاب ( 134 شهید هنرمند مازندران ) با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، نماینده ولی فقیه در سپاه استان، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا استان و معاون فرهنگی بنیاد در سالن کوثر سپاه استان برگزار گردید.           
در این آئین از کتاب داستان کوپه، شعر رازهای ارغوانی، کتاب خوشنویسی وصیت نامه سردار شهید سلیمانی و کتاب شهید شاخص هنرمند استان یاسر زندی که با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران، حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، بسیج هنرمندان، حوزه هنری و فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به چاپ رسیده، رونمایی شد.
گفتنی است پرداختن به شعرهای عرصه دفاع مقدس، زندگی نامه، خاطرات، وصیت نامه  شهدا و خوشنویسی وصیت نامه سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی محتوای اصلی این کتابها می باشد.    
در پایان این آئین با حضور خانواده محترم شهید گرانقدر یاسر زندی از شهرستان چالوس تمثال این شهید والامقام بعنوان شهید شاخص هنرمند استان رونمایی گردید.    
شهید شاخص یاسر زندی متولد 1343 که در سال 1365 در عملیات کربلا پنج به درجه رفیع شهادت نائل گردید.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران پس از آئین رونمایی از کتاب 134 شهید هنرمند  استان طی گفتگویی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا گفت: شهدای هنرمند میراث معنوی و ارزش های فرهنگی جامعه ما محسوب می شوند . ایشان افزود: این عزیزان گنجینه ها و مفاخر هنری بی بدیل حماسه دوران دفاع مقدس هستند و آثار آنان برای ماندگاری باید حفظ گردند.
حجت الاسلام دکتر یوسف پور با بیان اینکه تفکر و منش شهدای هنرمند باید الگوی هنرمندان و فرهیختگان جامعه ما قرار گیرد اظهار داشت: شهدای هنرمند را به نحو شایسته به جامعه و نسلهای آینده معرفی کنیم. ایشان اضافه کرد: با جمع آوری آثار این عزیزان، بستر لازم رابرای تبیین جایگاه شهدای هنرمند با استفاده از تمام ظرفیت ها و ابزارهای فرهنگی مناسب، در فضای جامعه فراهم نمائیم.  
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: یکی از از مهمترین شیوه های موثر در جهت نشر و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت این است که حماسه های دوران هشت سال دفاع مقدس، اتفاقات و صحنه های جنگ و نقش تأثیرگذار رزمندگان اسلام در آن حماسه بزرگ در قالب هنر معرفی و بازگو گردد

اخبار مرتبط

امیدوارم دولت آینده برای کارآفرین ارزش قائل شود

78 پروژه در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی باحضوروزیر میراث فرهنگی به بهره‌ برداری میرسد

خاطرات هشت سال دفاع مقدس باید مرور و به نسل‌های جوان منتقل شود

0 نظر

ارسال نظر

capcha