۲ هزار تن کالای اساسی ویژه ماه رمضان به مازندران تخصیص یافت

۲ هزار تن کالای اساسی ویژه ماه رمضان به مازندران تخصیص یافت

سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، حسینقلی قوانلو گفت که تمامی کالاهای ضروری با قیمت مصوب دولتی به تدریج در بین اصناف مازندران توزیع می شود تا در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، مقرر شد یکهزار تن شکر در بسته‌های یک کیلوگرمی با قیمت ۸۷ هزار ریال و ۱۰۵ تن گوشت منجمد نیز در بازار مازندران توزیع شود تا در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

قوانلو از تامین ۹۲۵ تن روغن مخصوص مورد استفاده در قنادی‌ها و همچنین برخی صنوف در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود : ستاد تنظیم بازار استان مقرر کرد پس از کسب موافقت تنظیم بازار کشور و اختصاص سهمیه، یکهزار تن برنج در راستای اجرای طرح مواسات و همدلی بین خانواده‌های نیازمند زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران توزیع شود که به محض تخصیص، نسبت به انجام این مهم نیز اقدام خواهد شد.

رییس سازمان صمت مازندران با اعلام این که کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مازندران برای ماه مبارک رمضان تامین شده است ، گفـت : با تلاش‌های صورت گرفته هیچگونه کمبود کالایی در استان وجود ندارد و اقلام مصرفی ماه مبارک رمضان در حد کافی و بیشتر از نیاز مصرف کنندگان در انبارها موجود است.

وی با اشاره به ثبات نسبی در بازار مرغ مازندران، افزود : وضعیت بازار این استان به حالت عادی بازگشته است و مرغ مورد نیاز مصرف کنندگان با قیمت مصوب دولتی هر کیلوگرم ۲۴۹ هزار ریال به مقدار زیاد در سطح فروشگاه‌ها موجود است. 

قوانلو همچنین از کشف و ضبط چندین هزار تن مرغ از واحدهای پرورش مرغ مازندران طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: همسو با اجرای طرح تنظیم بازار با متخلفان اقتصادی برابر قانون به شدت برخورد می‌شود.

وی شمار بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای صنفی مازندران طی سال گذشته را ۳۵۹ هزار و ۷۴۲ مورد بیان کرد و  افزود: از مجموع بازرسی صورت گرفته، ۲۴ هزار و ۶۹۷ واحد صنفی این استان با ۲۹ هزار و ۹۷۶ مورد تخلف شناسایی شدند که پرونده آنان برای سیر مراحل قانونی و صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

قوانلو، ارزش پرونده‌های تخلف تشکیل شده برای صنفی مازندران در سال گذشته را بیش از یکهزار و ۶۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که بیشترین میزان تخلف واحدهای صنفی مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی، صادر نکردن، احتکار، عرضه خارج از شبکه و تقلب در کسب است.

وی از اقشار مختلف مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از جمله شامل فروش اجباری کالا، گرانفروشی، درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور و احتکار  مراتب را از طریق تماس با شماره گویای ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

اخبار مرتبط

مازندران پنجه در پنجه کرونا

میزبانی رقابت‌های کشتی جام تختی به مازندران سپرده شد

اجرای پویش "همکلاسی مهربان" در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha