بستری بانوان مبتلا به کرونا در بابل از مردان پیشی گرفت

بستری بانوان مبتلا به کرونا در بابل از مردان پیشی گرفت

شهرستان بابل وارد موج چهارم کرونا شده است و در ۴۸ ساعت گذشته ۹۴ بیمار جدید بستری و ۶۷ بیمار هم از بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل ترخیص شدند.

وی بستری بیماران کوویدی بابل را در حال حاضر ۲۲۳ نفر اعلام کرد و این آمار را افزایشی دانست و گفت : از این تعداد ۵۷ درصد زن و ۴۳ درصد مرد هستند.

جلالی افزود : همچنین هم اکنون ۳۶ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان های بابل بستری هستند.

وی گفت: در سه موج گذشته بستری مردان به کرونا در مراکز درمانی بابل ۱۰ درصد بیشتر از زنان بوده است اما در موج چهارم در فروردین ماه جاری این آمار برعکس شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل عدم توجه به هشدارهای نظام سلامت را عامل اصلی ورورد به موج چهارم کرونا در کشور و مازندران عنوان کرد و افزود: متأسفانه کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مسافرت‌های نوروزی، عادی انگاری و دورهمی‌های خانوادگی عامل اصلی موج چهارم کرونا و وضعیت امروز جامعه است.

جلالی نگرانی نظام سلامت از مسافرت های گسترده را صحیح دانست و اظهار داشت: متأسفانه علی‌رغم هشدارهای متعدد شاهد موج بزرگی از مسافرت ها بودیم که هم استان مازندران را دچار مشکل کردند و هم به طور قطع در محل سکونت خود موجب تشدید بیماری شدند.

وی ادامه داد: قدرت سرایت‌ پذیری ویروس انگلیسی بسیار بیشتر از ویروس قبلی است و افراد مبتلا به این ویروس با یک تماس کوچک می‌توانند اطرافیان را مبتلا کنند. 

جلالی از مردم مازندران و شهرستان بابل خواست تا چنانچه هر یک علائمی حتی جزئی از ابتلا به ویروس را مشاهده کردند بدون فوت وقت به مراکز سرپایی مراجعه و تست دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: مراقبت در برابر این ویروس جهش‌یافته کرونا با استفاده از ماسک، تهویه مناسب ، پرهیز ار تجمعات، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و شست و شوی مکرر دست‌ها امکان‌پذیر است و باید اجرای موارد بهداشتی شدیدتر باشد.

جلالی، رعایت نکات بهداشتی تاکید کرد و گفت: لازم است مردم  از ۲ ماسک پارچه‌ای و جراحی برای پیشگیری از انتقال ویروس استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نتایج مثبت یک پژوهش برای درمان کرونا منتشر شد

رعایت ۳ مثلث بهداشتی برای مهار جهش جدید اومیکرون

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| رفتارهای اجتماعی و بهداشتی مردم پاشنه آشیل پیک ششم / شرایط همچنان شکننده است

0 نظر

ارسال نظر

capcha