پایان دفتر طولانی مسکن مهر در مازندران

پایان دفتر طولانی مسکن مهر در مازندران

روژه های مسکن مهر در ۲ قالب ساخت مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس حوزه پیگیری و ساخت واحدها در هر یک از این قالب ها بر عهده یک دستگاه به عنوان متولی امر قرار گرفت .

متولی ساخت مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان ها معرفی شد و اقدامات و بسترهای لازم برای انجام این مهم از جمله تامین زمین دولتی ، فراهم کردن زیرساخت های بهداشتی ، ثبت نام و پرداخت تسهیلات با کارمزد را این نهاد انجام داده است . 

در استان مازندران سهمیه مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر ۵۷ هزار و ۳۵۱ واحد بود که از این تعداد ۴۰ هزار واحد در قالب مسکن مهر خود مالک می باشند. یعنی اینکه افراد با داشتن زمین برای ساخت از تسهیلات مسکن مهر با کارمزد پایین برخوردار می شدند.

تا قبل از سال ۱۳۹۲ و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تنها ۲۵ هزار و ۱۵۷ واحد مسکن مهر ساخته شد و بدین نحو این تعداد خانوار صاحبخانه شدند . 

به سرانجام نرسیدن بخش بیشتری از پروژه های مسکن مهر بویژه در مازندران اندر خم مسائل مربوط به تامین زمین ، گرانی مصالح و تامین زیر ساخت های لازم از قبیل فاضلاب قرار گرفت به طوری که تاخیر و تعلل در اجرای برخی از این طرح ها به حدود یک دهه رسید . 

بنا به گزارش اداره کل راه و شهرسازی مازندران پروژه های مسکن مهر میارکلای ساری ، چالوس ، رامسر و بهشهر از آن جمله پروژه هایی هستند که در روند اجرا با تاخیر و تعلل مواجه شدند و چشم انتظاری ۱۰ ساله را برای متقاضیان خود به همراه داشتند.

اخبار مرتبط

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران

رهایی یک محکوم به قصاص نفس در شهرستان آمل

0 نظر

ارسال نظر

capcha