ضرورت استمرار فعالیت مساجد با رعایت توصیه های بهداشتی در ماه مبارک رمضان

ضرورت استمرار فعالیت مساجد با رعایت توصیه های بهداشتی در ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست هماهنگی برنامه های ماه مبارک رمضان بر ضرورت استمرار فعالیت های دینی و فرهنگی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در در سطح مساجد استان تأکید کرد.

وی با بیان این که با تجربه موفق برگزاری برنامه های دینی در طول یک سال اخیر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی می توان از ظرفیت بالای مساجد در ماه مبارک امسال بهره گرفت، افزود: مساجد استان نباید تعطیل شود و باید برنامه های مذهبی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این پایگاه معنوی برگزار شود.

حجت الاسلام شکریان، ماه مبارک رمضان را فرصت مغتنمی برای بهره گیری معنوی جهت گره گشایی و عبور از مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت معنوی در جهت پاکی روح و تهذیب نفس بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الله است، بیان داشت: باید مراسم های معنوی ماه مبارک رمضان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح مساجد استان برگزار شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که دعا و توسل در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در رفع بلا و گرفتاری بسیار اثرگذار خواهد بود، تصریح کرد: نباید از ظرفیت بالای دعا و نیایش در دور شدن گرفتاری ها و مشکلات از جامعه غافل شویم.

حجت الاسلام شکریان، مساجد را کانون و محور اصلی فعالیت های دینی و قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها در تلاش هستند به بهانه های مختلف این ظرفیت بالای معنوی را در ماه مبارک رمضان تعطیل کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طبق بررسی های صورت گرفته در ماه مبارک رمضان و همچنین ماه محرم سال گذشته، بیشترین رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح مساجد و همچنین هیأت های مذهبی صورت گرفته است، تصریح کرد: به همین دلیل تعطیلی مساجد به بهانه شیوع ویروس کرونا اقدام نادرستی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که مساجد در طول بیش از یک سال گذشته همواره پایگاهی مهم برای مقابله با ویروس منحوس کرونا بودند، ادامه داد: نباید اثرگذاری این پایگاه مهم معنوی در ایان پیش روی مورد بی توجهی قرار گیرد.

وی با بیان این که متأسفانه ساده انگاری و عادی سازی ها در سایر بخش ها موجب افزایش شیوع ویروس کرونا در چند روز گذشته شده است، افزود: در حالی شاهد مسافرت های بی رویه در ایام تعطیلات نوروزی بودیم که متأسفانه برخی ها همواره تلاش می کنند محدودیت ها را برای مراکز دینی و مذهبی اعمال کنند.

اخبار مرتبط

اقامه نماز در مساجد مازندران با رعایت دستورالعمل های بهداشتی

مازندرانی ها ۵۵۰۰ واحد خون در ماه رمضان اهدا کردند

نرخ مصوب اقلام اساسی ماه رمضان امروز ۲۵ فروردین ۱۴۰۰+ جدول

0 نظر

ارسال نظر

capcha