تولید سامانه جامع مدیریت بانک‌های نشاء برنج

تولید سامانه جامع مدیریت بانک‌های نشاء برنج

گروه اقتصادی یکتاپرس، بهمن امیری‌لاریجانی با بیان اینکه مازندران میزبان هوشمندسازی کشاورزی در سطح کلان خواهد بود، اظهار کرد: ایستگاه هواشناسی خودکار و هوشمند را راه‌اندازی کردیم و طراحیف تولید، استاندارسازی و بومی‌سازی انجام شد و یک دوره کشت از آن مورد استفاده قرار گرفت.

وی گفت: نمونه خارجی این دستگاه ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و توانستیم با داخلی‌سازی این تکنولوژی هزینه این دستگاه را به کمتر از ۳۰ میلیون تومان کاهش دهیم و صرفه‌جویی ارزی را برای استان داشته باشیم.

رئیس مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز افزود: با راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی هوشمند تمامی داده‌های اقلیمی را مکان‌محور در بازه‌های زمانی دلخواه به موبایل کاربر وصل کنیم تا اطلاعات مکانی منطقه را برای کشاورز و کاربر به همراه داشته باشد.

امیری‌لاریجانی اضافه کرد: طراحی، تولید و ساخت سیستم آبیاری هوشمند ویژه شالیزار در مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز راه‌اندازی شد که در بستر مخابراتی  و تکنیک اینترنت اشیا فعال هستند و مستقل از مدیریت کشاورز و حضور فیزیکی کشاورز سطح آب را در شالیزار مدیریت می‌کند.

وی اظهار کرد: این مرکز تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه صنعتی شریف و نوشیروانی بابل منعقد کرد تا با استفاده از سنجش از راه دور و تصاویر ماهواره‌ای تمامی اراضی زراعی و باغی را رصد کنیم و مشکلات و مسائل کشت را به کشاورزان اطلاع‌رسانی کنیم و توسعه‌های ترویجی را به کشاورزان آموزش دهیم.

رئیس مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز بیان کرد: در حال حاضر با تغیر اقلیم، بیابان‌زایی، افزایش قیمت محصولات کشاورزی، تخریب محیط زیست و کیفیت غذا مواجه هستیم که همه این موارد جزء چالش بخش کشاورزی است و برای درمان این چالش‌ها نیاز به داده‌های به‌هنگام، دقیق و به روز داریم و از طریق بسترهای کشاورزی هوشمند میسر خواهد شد.

اخبار مرتبط

قیمت جدید برنج درجه یک ایرانی

خرید توافقی ۳۰۰ تُن برنج پرمحصول در مازندران

برداشت مکانیزه برنج در31 هزار هکتار مزارع کشت مجدد و رتون بابل/تولید 100 هزار تنی

0 نظر

ارسال نظر

capcha