حدود ۳۲۰ میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی روستایی مازندران پرداخت شد

حدود ۳۲۰ میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی روستایی مازندران پرداخت شد

کامران اصغری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که این مبلغ از سوی بانک های عامل برای اجرای یکهزار و ۵۸۰ طرح تعریف و پذیرفته شده پرداخت شده است.

وی با اعلام این که تاکنون در مجموع یکهزار و ۹۵۴ طرح اشتغال روستایی مازندران برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل ارسال شده است ، ابراز امیدواری کرد که بقیه طرح ها نیز بزودی تسهیلات تعریف شده را دریافت کنند.

مدیرکل تعاون مازندران گفت که با اجرا و بهره برداری از طرح هایی که تسهیلات بانکی را دریافت کرده اند ، برای چهار هزار و ۹۰۳ نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

اصغری توضیح داد :  به طور کلی ۱۰ هزار و ۳۱۶ طرح اشتغال‌زای روستایی مازندران برای دریافت تسهیلات در سامانه « کارا » ثبت نام کرده بودند که از این تعداد پنج هزار و ۲۹ طرح در مرحله نخست واجد شرایط بود و برای رسیدگی بیشتر به دستگاه‌های اجرایی ذیربط ارسال شده است.

وی افزود : در مرحله پنجم و در قالب بسته‌های حمایتی و غیرحمایتی برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زای روستایی مازندران یکهزار و ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که این مبلغ تاکنون تخصیص نیافته است.

اصغری میزان اعتبار اشتغال روستایی مازندران از محل صندوق توسعه ملی در چهار مرحله را چهار هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که از این میزان سه هزار و ۳۹۹ میلیارد ریال به بانک‌های عامل تخصیص داده شده است.

 وی از جهاد کشاورزی ، صنعت ، معدن و تجارت، میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، ورزش و جوانان، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، وزارت ارتباطات و فناروی اطلاعات و صندوق کارآفرین امید به عنوان دستگاه‌های نام برد که در مقایسه با سایر دستگاه‌های اجرایی، بیشترین تعداد طرح و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به تنوع طرح‌های اشتغال‌زا در مناطق روستایی مازندران ، گفت که با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های در دست اقدام ، علاوه بر بهبود وضع معیشتی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به مناطق شهری ، زمینه اشتغال برای ده‌ها هزار نفر از جوانان جویای کار نیز فراهم می‌شود.

اخبار مرتبط

تدارکات ویژه صمت برای نمایشگاه‌ها و عرضه مستقیم کالا در ماه‌ های پایانی سال

۲۷ هزار میلیارد ریال برای تامین برق پایدار در مازندران سرمایه گذاری شد

«بیمه» صید همیشه فراری صیادان مازندرانی/ این صید به تور ماهیان گیر نمی‌کند!

0 نظر

ارسال نظر

capcha