یک مازندرانی دیگر در کسوت سرمربیگری استقلال

یک مازندرانی دیگر در کسوت سرمربیگری استقلال
فرهاد مجیدی مربی مازندرانی که بعد از پایان لیگ قهرمانان در فصل گذشته از سمت هدایت تیم استقلال کنار رفته بود، بعد از برکناری محمود فکری اکنون طی توافق مجدد با مدیران این تیم به عنوان سرمربی انتخاب شد.
مجیدی در دوره مربیگری وینفرد شفر در این تیم به عنوان مربی کار خود را در استقلال دنبال کرده بود و در ادامه نیز در فصل گذشته سرمربیگری آبی‌ها را برعهده گرفت. او پس از پایان فینال جام حذفی از استقلال جدا شد و در فرودگاه با بازیکنان این تیم خداحافظی کرد و به کارش در این تیم خاتمه داد.
اکنون در شرایطی که محمود فکری هدایت استقلال را در ابتدای لیگ بیستم برعهده گرفته بود و طی شانزده دیدار به عنوان سرمربی کار را دنبال کرد، فرهاد مجیدی با قراردادی به مدت دو و نیم سال به عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی شد.

معرفی همکاران فرهاد مجیدی در استقلال
بعد از انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی جدید استقلال اعضای کادرفنی این مربی جوان هم مشخص شدند.
فراز کمالوند به عنوان مدیرفنی استقلال خواهد بود. فرهاد مجیدی برای دستیار اول خود پیروز قربانی کاپیتان سابق آبی پوشان و مربی کنونی سایپا را انتخاب کرده است. قربانی چند روزی است به تمرینات سایپا نمی‌رود و حالا مشخص شده که دلیل اصلی او انتخابش توسط مجیدی به عنوان دستیار اول است.قربانی البته ظاهرا مشکلی برای فسخ قرارداد با سایپا نخواهد داشت و مسئولان تیم نارنجی پوش تهرانی قول داده اند که رضایتنامه اش را برای حضور در استقلال صادر کنند.
سرمربی جدید استقلال تصمیم گرفته صالح مصطفوی که سال گذشته نیز در کادرفنی اش حضور داشت را به عنوان آنالیزور به تیم برگرداند و بهزاد غلامپور مربی دروازه بان‌های پیشین استقلال را دوباره در این پست به کار بگیرد.
اتفاق دیگر در کادرفنی استقلال حضور فرزاد مجیدی برادر کوچکتر فرهاد است. با پیشنهاد فرهاد مجیدی و موافقت باشگاه استقلال از این پس فرزاد مجیدی به عنوان سرپرست در این تیم فعالیت می‌کند. او جایگزین پرویز مظلومی در این پست شد.
فرهاد مجیدی متولد ۱۳ خرداد ۱۳۵۵ اهل روستای قادیکلا قائم شهر است. مجیدی در ۴۵ بازی ملی ۱۰ گل به ثمر رسانده است. او همچنین سابقه بازی در باشگاه‌های صنایع پارچین، کشاورز، بهمن کرج، استقلال و راپید وین اتریش (نیم فصل) را در کارنامه دارد. مجیدی ۷ سال سابقه حضور در لیگ امارات با تیم‌های الوصل، العین، الاهلی و النصر را دارد و یک سال نیز در تیم الغرافه قطر بازی کرده است.
مجیدی در ۷ آبان ۱۳۹۲ در باشگاه استقلال تهران از دنیای فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی کرد.

آرزوی بر باد رفته فکری
یک مازندرانی دیگر در کسوت سرمربیگری استقلالمحمود فکری اهل شهرستان جویبار مازندران که سال‌ها در لیگ دسته یک مربیگری کره بود از زمستان ۹۸ به دعوت مسئولان باشگاه نساجی مازندران به عنوان سرمربی به این تیم پیوست و در نیم فصل دوم، با این تیم نتایج خوبی گرفت و هواداران و مدیران نساجی را امیدوار کرد که نساجی پس از سال‌ها می‌تواند امسال در لیگ برتر بدرخشد. اما در پایان فصل گذشته، ناگهان فکری در چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای سر از استقلال در آورد و با پشت پا زدن به تیم استانش و هواداران همشهریش راهی تیم آبی پوش پایتخت شد تا فرشته نجات این تیم شود.
آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر فوتبال مربوط می‌شود به فصل ۹۱-۹۲ که استقلال با هدایت امیر قلعه نویی قهرمان این رقابت‌ها شده بود و پس از آن هواداران این تیم، رنگ قهرمانی را ندیده اند به همین علت؛ مدیران و هواداران استقلال به دنبال فرشته نجات برای تیم بودند.
بر این اساس، محمود فکری کاپیتان باسابقه استقلال در دهه ۸۰ که خاطرات خوبی را برای هواداران آبی‌پوش رقم زده بود در ابتدای این فصل راهی استقلال شد.
با وجود هفته‌ها صدرنشینی، در چند هفته پایانی نیم‌فصل، قافله را به سپاهان و پرسپولیس واگذار کرد. اتفاقی که بسیاری از کارشناسان و اهالی فن، با توجه به سبک بازی استقلال و مقاومت فکری و کادر فنی‌اش نسبت به هرگونه تغییر و انتقاد، پیش‌بینی‌اش را می‌کردند.
تساوی مقابل مس محمد ربیعی، یکی از ۳ تیم آماده ۱۰ هفته‌ی اخیر لیگ برتر، آن هم در رفسنجان، شاید نتیجه‌ی بدی نباشد. کما این که اختلاف ۴ و ۶ امتیازی با تیم‌های دوم و سوم جدول هم هرگز جبران‌ناپذیر نیست، اما نمایان نشدن هیچ‌گونه روزنه امیدی در شکل بازی استقلال بعد از گذشت ۱۶ هفته، هیئت مدیره استقلال و بسیار پیش‌تر از آن هواداران آبی را به این نتیجه رساند که دیگر فصل مشترکی میان محمود فکری و استقلال برای این فصل باقی نمانده است.
فکری که اگر کمی صبر و تحمل می‌کرد و این فصل با نساجی راهی لیگ برتر می‌شد هم بر تجربیاتش افزوده می‌شد و هم نساجی به سرانجامی خوش می‌رسید و هم در زمان مناسبی راهی استقلال می‌شد تا بتواند دینش را به این تیم ادا کند.
با این حال، فوتبال است و هزار چهره ناشناخته اش که گاهی روی خوش نشان می‌دهد و گاهی روی بدش که اکنون فکری در روی بدش است و فرهاد مجیدی در روی خوش آن است و اگر تا پایان فصل نتیجه نگیرد روی بد فوتبال را خواهد دید.

اخبار مرتبط

جشن و شادی قهرمانی در زادگاه امیرحسین زارع

۲ مازندرانی در صدر برترین آزادکاران ۲۰۲۲

سه آزادکار مازندرانی در ترکیب ایران در رقابت‌های جوانان جهان

0 نظر

ارسال نظر

capcha