جنگل واز ؛ دغدغه زیست محیطی یک واگذاری قانونی

جنگل واز ؛ دغدغه زیست محیطی یک واگذاری قانونی

واگذاری عرصه جنگلی ۲.۵ هکتاری در منطقه « واز » از توابع شهرستان نور به یک دامدار برای اجرای طرح اسکان دام، در عین حال که روندی قانونی را طی کرده به دلیل احتمال تخریب جنگل در این عرصه اعتراض اهالی منطقه را در پی داشته است.

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر انتشار ویدئویی از حضور معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جمع تعدادی از معترضان به واگذاری عرصه ۲۵ هزار متر مربعی جنگلی به یک دامدار برای اجرای طرح اسکان دام واکنش‌هایی را در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها به همراه داشته است.

در این ویدئو تعدادی از اهالی منطقه واز خطاب به عباسعلی نوبخت معاون امور جنگل‌ سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از واگذاری این زمین به دامدار انتقاد می‌کنند و خواستار متوقف شدن فرآیند واگذاری این عرصه جنگلی به بهره‌بردار می‌شوند.

این زمین جنگلی که در حاشیه جاده دسترسی به منطقه قرار دارد، به گفته معترضان محوطه‌ای است که عمدتا برای تفریح و طبیعت‌گردی مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرد. معترضان این واگذاری به برخی تجربه‌های رقم خورده در واگذاری زمین‌های منابع طبیعی منطقه برای اجرای طرح‌های اقتصادی نیز اشاره می‌کنند و واگذاری زمین ۱۳ هزار متر مربعی برای ساخت کارخانه آب‌معدنی در همین منطقه و ‌اجرا نشدن طرح با وجود دو بار فروش محوطه به افراد دیگر را یکی از این نمونه‌ها می‌دانند.

 

اخبار مرتبط

بخشی از جنگل‌های کجور نوشهر طمعه حریق شد

شیوع آفت تخم انگشتری در ۲۳۰ هکتار از جنگل های مازندران

معرفی جنگل دوهزار شمال

0 نظر

ارسال نظر

capcha