پارک‌های محله‌ای ساری به ۳۵ پارک افزایش می‌یابد

پارک‌های محله‌ای ساری به ۳۵ پارک افزایش می‌یابد

سید سلمان ابوالقاسمی از ساخت دو پارک محله‌ای جدید در مناطق یک و دو شهری با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز و شهرداری‌های مناطق خبر داد و گفت: با افتتاح این دو پارک محله‌ای شمار پارک‌های ساری به ۳۵ پارک افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ۱۵ اسفند روز درخت‌کاری اظهار کرد: مقرر شد به تعداد شهدای مدافع سلامت مازندران که ایثارگران عرصه مواجهه با پاندومی کرونا بودند، چند اصله درخت در محوطه بیمارستان‌های شهر ساری کاشته شود.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری با اشاره به ازخودگذشتگی‌های کادر بهداشت و درمان در جریان پاندمی کرونا، افزود: هدف از کاشت این نهال‌ها، گرامیداشت و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت است.

وی با بیان اینکه پنج هزار اصله نهال صنوبر برای روز درخت‌کاری آماده شده است، افزود: از این تعداد یک هزار اصله درخت در منطقه پشت کوه برای حفظ محیط‌زیست و ایجاد فضای سبز غرس و مابقی در محوطه شهری کاشته می‌شود.

ابوالقاسمی افزود: کاشت چندین اصله درخت در مرکز استان به یاد مشاهیر ساروی از دیگر برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است.

وی از توزیع نهال میان شهروندان به مناسبت گرامیداشت هفته درخت‌کاری و در راستای ترویج فرهنگ توسعه فضای سبز شهری خبر داد و افزود: توسعه فضای سبز به عنوان یکی از ضرورت‌ها در مرکز استان با مشارکت و همراهی شهروندان محقق می‌شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ساری با اشاره به خودکفایی این سازمان در تولید گل و گیاه تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند گل‌های نشایی و گل‌های آپارتمانی را از فروشگاه و نمایشگاه این سازمان در ورودی پارک ملل (گل سرای ملل) و بوستان ولایت تهیه کنند.

اخبار مرتبط

پارک جنگلی ساری

طبیعت پارک جنگلی بابل‌کنار

اراضی ملی مناطق جنگلی بندپی شرقی آزاد شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha