۲۵ نفر در نوشهر واکسن کرونا دریافت کردند

۲۵ نفر در نوشهر واکسن کرونا دریافت کردند

دکتر سید رحیم سیدپور روز شنبه در نشست ستاد شهرستانی ستاد مقابله با کرونای شهرستان افزود که این افراد در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر که مرکز پذیرش بیماران کرونایی محسوب می شود ، شاغل هستند.

وی تاکید کرد : تزریق واکسن این افراد روز پنجشنبه گذشته صورت گرفت و تاکنون نیز دریافت کنندگان واکسن خوشبختانه هیچ عارضه ای نداشته اند.

تزریق واکسن کرونا بر اساس اولویت تعیین شده از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از روز سه شنبه ۲۱ بهمن همزمان با سراسر کشور در مازندران شروع شد. سهمیه مازندران برای این مرحله ۴۸۰ دوز بود که در میان اعضای کادر درمانی سراسر استان بر اساس اولویت توزیع و تزریق شد.

مدیر شبکه بهداشت نوشهر با تاکید بر این تا توزیع عمومی واکسن کرونا راه درازی در پیش است ، از شهروندان خواست تا پروتکل های بهداشتی و محدودیت های وضع شده از سوی ستاد ملی ، استانی و شهرستان مقابله با کرونا را برای حفظ سلامتی خود و دیگر شهروندان رعایت کنند.

وی با اعلام این که طی ۲ هفته گذشته ۲۱۵ بیمار مبتلا به کووید - ۱۹ جدید در نوشهر شناسایی شدند ، توضیح داد : در این مدت حدود ۲ هزار نفر از افراد مشکوک که در معرض تماس با بیماران کووید ۱۹ قرار داشتند مورد پایش قرار گرفتند که پس انجام آزمایش کرونا آنها ، این افراد نتیجه تستشان مثبت بود.

سیدپور اظهار داشت : هم اکنون این افراد که بدون علامت ولی ناقل محسوب می شوند ، در قرنطینه به سر می برند و امیدواریم پس از سپری کردن دوران بستری و نقاهت حال عمومی آن ها بهبود پیدا کند و دوباره به سلامتی شان دست یابند.

وی افزود : همچنین طی ۲ هفته گذشته از  ۹۲۱ بیمار علامت دار مراجعه کننده به مراکز درمانی بخش خصوصی و دولتی ، ۳۸ نفر در بیمارستان دولتی شهید بهشتی نوشهر به خاطر ابتلا به بیماری کووید - ۱۹ بستری شدند که از این شمار دست کم ۳۰ نفرشان پس از مدت کوتاهی تجویز و تزریق دارو بهبود پیدا کردند و مرخص شدند و بقیه هم به خاطر بدحالی در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان بستری هستند.

سیدپور از بلوار "خیریان" ،  "عدالت " ، "طالقانی " و "سردار جنگل " نوشهر به عنوان نقاط پرخطر شهری از لحاظ بالا بودن آمار ابتلای افراد به بیماری کووید - ۱۹ نام برد و گفت : " تازه آباد " ، "کوشکسرا " ، "علی آباد " "چلک " و "خیرودکنار " نیز از روستاهای پرخطر شهرستان هستند که آمار ابتلای افراد به بیماری کووید - ۱۹ آنجا زیاد است.

وی یکی از دلایل باقی ماندن شهرستان نوشهر در وضعیت نارنجی را عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و گفت : متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان کمتر از حد انتظار و استاندارد است و همین کم توجهی ها باعث می شود تا ویروس کرونا فرصت جولان پیدا کند.

فرماندار نوشهر هم در این نشست نسبت به تداوم وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان هشدار داد و گفت : تا سال جدید فرصت زیادی باقی نمانده است و در هرصورت ثابت ماندن شهرستان در رنگ نارنجی کرونایی ، پیامدهای منفی آن از لحاظ اقتصادی متوجه کاسبان و تمامی شهروندان خواهد بود.

سعید یزدانی گفت : لازم است همه ما عزم و اراده بیشتری به خرج دهیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی و تردد کمتر در جاهای شلوغ و در خانه ماندن ، فرصت جولان دادن را از کرونا بگیریم تا وضعیت شهرستان از نارنج به زرد و آبی تغییر کند و بازاریان ما بتوانند شب عید کاسبی داشته باشند.

وی افزود : ستاد مقابله با کرونای شهرستان هم تلاش خواهد می کند با تقویت گشت های بازرسی و نیز ایستگاه های ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی در دستیابی هر چه زودتر شهرستان به رنگ زرد و آبی همکاری کند.

برابر آمار در شهرستان نوشهر از زمان شیوع ویرس کرونا تاکنون بیش از چهار هزار نفر به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شدند که از این شمار دستکم یکهزار و ۵۰۰ نفر در بیمارستان بستری و پس از بهبودی مرخص شدند.

شهرستان نوشهر هم اکنون در شاخص ارزیابی ستاد ملی مقابله با کرونا در وضعیت نارنجی کرونایی قراردارد.

اخبار مرتبط

رویِ خوش مازندرانی‌ها به واکسن کرونا در سایه شیوع آنفلوآنزا

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| رفتارهای اجتماعی و بهداشتی مردم پاشنه آشیل پیک ششم / شرایط همچنان شکننده است

مازندران پنجه در پنجه کرونا

0 نظر

ارسال نظر

capcha