زراعت ۴۰ هکتاری چوب در سوادکوه

زراعت ۴۰ هکتاری چوب در سوادکوه
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه با اشاره به تصویب توسعه زراعت چوب به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های جهش تولید این شهرستان گفت: برای تامین مواد اولیه واحد‌های سلولزی، نئوپان، صنایع چوب و کاغذ مازندران، حفاظت از جنگل ها، جلوگیری از خروج ارز برای واردات چوب، حفظ محیط زیست، حفظ خاک و اشتغال و درآمدزایی مردم ضرورت ایجاب می‌کند، این طرح در استان توسعه یابد.

حمیدرضا شهابیان با بیان اینکه در راستای اجرای قانون پنج ساله ششم توسعه و نیز طرح توقف بهره برداری از جنگل‌های شمال، دولت مکلّف به اجرای طرح زراعت چوب با هدف اشتغالزایی، تامین چوب صنایع چوبی و حفظ جنگل‌ها شد افزود: بر اساس دستورالعمل، سهم مازندران ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بوده که از این میزان، تفاهمنامه ۴۰ هکتار از آن در شهرستان سوادکوه امضا شد.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه تصریح کرد: اهمیت طرح زراعت چوب پس از محدودیت‌های بهره برداری چوب از جنگل‌های شمال کشور در قالب طرح تنفس جنگل و با هدف تامین نیاز چوب صنایع داخلی، یکی از اساسی‌ترین موارد پیش شرط اجرای این طرح در یک دوره ۱۰ ساله به شمار می‌رود.

شهابیان، با توجه به زمان مناسب برای کاشت نهال در این ایام، از متقاضیان خواست: با مراجعه به دبیرخانه طرح (جهادکشاورزی شهرستان) یا منابع طبیعی، نسبت به کاشت نهال اقدام کنند.

اخبار مرتبط

روزانه ۶۲ میلیارد ریال در صنایع چوب و کاغذ مازندران هزینه می‌شود

تگرگ و سیل مردم سوادکوه را غافل‌گیر کرد

سیلاب جاده سوادکوه را بست

0 نظر

ارسال نظر

capcha