صادرات نخستین محموله مرکبات مازندران از جویبار

صادرات نخستین محموله مرکبات مازندران از جویبار
مدیر مرکز لجستیک و پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک گستر پارس گفت: صادرات نخستین محموله به میزان ۴۵ تن مرکبات از این پایانه به مقصد کشور‌های حاشیه خلیج فارس آغاز شده است.
علی قلی زاده با بیان این که عصر امروز نیز یک محموله کیوی به عنوان دیگر محصول کشاورزی مهم مازندران به کشور‌های حاشیه دریای خزر صادر می‌شود، افزود: در حال حاضر همه شرایط برای ذخیره سازی، بسته بندی، رنگ آوری و حمل و نقل ۲ محصول مرکبات و کیوی در این پایانه فراهم شده است.
وی تصریح کرد: پایانه روماک گستر دارای سالن‌های مجهز به دستگاه‌های خنک کننده و سرماساز است و تجهیزات لازم را برای آماده سازی، نگهداری، بازاریابی محصولات کشاورزی برای تنظیم بازار داخلی و توزیع مدرن علمی محصولات کشاورزی و شیلاتی و تسهیل و تسریع در صادرات به طور یکپارچه در اختیار دارد.
قلی زاده گفت: باغداران مازندران می‌توانند بدون محدودیت برای ذخیره و نگهداری، بسته بندی، حمل و نقل و در نتیجه صادرات محصولات خودشان از این پایانه استفاده کنند.

پایانه صادراتی روماک گستر پارس در جویبار نخستین مرکز لجستکی صادراتی محصولات کشاورزی مازندران است که کار ساخت آن از آبان ۹۶ در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار زمین با هدف ایجاد همه تجهیزات لازم برای تسریع و تسهیل در صادرات آغاز شد. فاز اول این مجموعه با ظرفیت آماده سازی بیش از ۱۴۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی با سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان راه اندازی شده است
این پایانه ۷۸ هزار متر مربع سالن‌های آماده سازی، نگهداری، ذخیره سازی، بسته بندی، رنگ آوری و سایر خدمات پنجره دولت را در اختیار دارد و در فاز اول با ۲۵۰ نفر نیرو شروع به کار کرده است.

استان مازندران ۱۱۲ هزار هکتار باغ مرکبات با تولید سالانه بیش از ۲میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول دارد. این استان همچنین ۲۱۵تا ۲۳۰ هزار هکتار زمین شالیزاری با تولید حدود یک میلیون تن برنج سفید، تامین نیمی از نیاز کشور به این محصول را به خود اختصاص داده است. طبق آمار منابع رسمی، سالانه حدود ۲۳۵ میلیون گل و گیاه زینتی و ۳۸ میلیون درختچه به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیارد تومان در مازندران به صورت اصله، شاخه، گلدان، بوته و پیاز تولید می‌شود.
همچنین مازندران و بویژه غرب استان قطب تولید کیوی در کشور است به طوری که پارسال از حدود ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ استان، ۱۸۰ هزار تن کیوی برداشت و از این مقدار حدود ۹۰ هزار تن صادر شد.

اخبار مرتبط

مازندران مرکبات ۱۶ استان کشور را تامین کرد

صادرات ۱۸۱ هزار تن کیوی و مرکبات از مازندران

تولید بیش از۱۵۰ تن مرکبات در جویبار

0 نظر

ارسال نظر

capcha