66 هکتار از عرصه‌های غرب مازندران بازپس گرفته شد

66 هکتار از عرصه‌های غرب مازندران بازپس گرفته شد

به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی نوشهر، عبدالرضا سنگاری گفت: این مقدار در ۲۶۸ فقره و در اجرای احکام قضایی و تبصره ذیل ماده ۵۵ صورت گرفت. 

وی افزود: به دستور رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و به منظور آمادگی هرچه بیشتر نیروهای حفاظت منابع طبیعی این رزمایش در غرب مازندران که با ۹۰ اکیپ  شامل ۴۰۰ نیروی حفاظی و ۲۰۰ نیرو که در مبادی ورودی طرح‌های جنگلداری و پاسگاه‌ها مستقر شدند، برگزار شد.

مدیرکل منابع طبیعی نوشهر، این رزمایش را یک آزمایش جدی برای منابع طبیعی قلمداد کرد و ادامه داد: این رزمایش از ساعت ۸ صبح روز پنج شنبه آغاز و تا ساعت ۲۴ شب ادامه خواهد داشت و تمامی ورودی و خروجی مناطق حساس و بحرانی توسط نیروهای منابع طبیعی کنترل خواهد شد.

سنگاری سرکشی از کارگاه های چوب بری را از دیگر برنامه‌های این رزمایش اعلام کرد و افزود: برای حفاظت هر چه بهتر عرصه‌های منابع طبیعی از ابتدا‌ءسالجاری تاکنون ۱۹ هزار و ۸۸۰ اکیپ گشت و مراقبت با ۵۲ هزار و ۵۸۷ نفر روز نیرو از عرصه‌های منابع طبیعی غرب مازندران محافظت کردند.

 مهدی عسگری  فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-نوشهر نیز در این رزمایش که در محل اداره منابع طبیعی شهرستان نوشهر-رویان برگزار شد، اهداف برگزاری این رزمایش را افزایش توان رزمی نیروها و اخطار جدی برای متخلفین و متصرفین برشمرد و افزود: متخلفین فکر تصرف و تخلف در عرصه‌های منابع ملی را از سر خود بیرون کنند، همکاران منابع طبیعی به صورت شبانه روزی در عرصه‌های منابع ملی حضور دارند.

وی افزود: نیروهای منابع طبیعی با این استعداد و این توان همواره در حال گشت و مراقبت از عرصه های ملی هستند، رزمایش امروز نمود رسانه‌یی و سازماندهی وساماندهی ویژه نیروها است، از همراهی دستگاه قضایی ،‌نیروی انتظامی‌، سپاه و بسیج در همراهی منابع طبیعی در حفاظت هر چه بهتر از عرصه‌های ملی قدردانی می‌کنم.

بهروز بایی لاشکی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-نوشهر نیز در این رزمایش اظهار کرد: از سه هزار کیلومتر مرز مستثنیات اشخاص با منابع طبیعی در غرب مازندران تاکنون ۵۰۰ کیلومتر آن با نصب نیچ‌مارک علامتگذاری شد.

وی افزود: حوزه اداره کل منابع طبیعی نوشهر حدود ۶۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود ۱۹۷ هزار هکتار را مراتع تشکیل میدهد.

وحید مشایخ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر-رویان نیز گفت: در ۹ ماهه سالجاری حدود ۱۲ هزار مترمربع اراضی ساحلی حوزه این شهرستان در ۱۵ فقره از دست متصرفین آزاد شد. 

وی افزود:‌  درهمین مدت حدود ۱۲۷ هزار مترمربع در ۶۶ فقره اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ صورت گرفت که به محض مشاهده تصرف اراضی ملی ،‌این اراضی از دست متجاوزان خلع‌ید شد. 

به گفته مشایخ ۱۸۳ هزار مترمربع در ۱۲ فقره اراضی منابع ملی با اجرای احکام قضایی به منابع طبیعی بازگردانده شد.

اخبار مرتبط

طرح‌های دریای مازندران ۵ ساله به بخش خصوصی واگذار می‌شود

پایش شناگاه‌های مازندران درحال انجام است

۷۲ درصد غرق‌شدگان در دریای مازندران غیر بومی هستند

0 نظر

ارسال نظر

capcha