کاهش ۲۳ درصدی فوتی‌های رانندگی سر صحنه در مازندران

کاهش ۲۳ درصدی فوتی‌های رانندگی سر صحنه در مازندران

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، عباسعلی نجفی ضمن اظهار کرد: با توجه به انتشار آمار حوادث رانندگی سال گذشته و بررسی وضعیت عملکردی این اداره کل در ارتقای ایمنی، مازندران موفق به کاهش متوالی چهارساله در فوتی های ناشی از تصادفات ترافیکی در راههای برون شهری و روستایی تا پایان سال ۱۳۹۸ شده است.

وی در ادامه به کاهش ۲۳ درصدی فوتی های سر صحنه در محورهای استان در آبان ماه امسال اشاره و اظهار کرد: در همین راستا در هشت ماه اول سال جاری نیز شاهد کاهش ۱۳ درصدی فوتی های سر صحنه در جاده های مازندران به نسبت مشابه سال قبل بودیم.

نجفی افزود: با توجه به اعتبارات ابلاغی، این اداره کل توانسته عملیات گسترده ای در خصوص ارتقا ایمنی در جاده های استان اجرایی کند که نمونه آن حذف ۱۶۵ نقطه پر حادثه در راه های مازندران است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران تصریح کرد: بدون تردید کاهش فوتی های رانندگی و افزایش ایمنی در راه‌ها نیازمند تلاش جدی بی وقفه، عزم همگانی و از همه مهم‌تر به کار بستن ساز و کار مدیریتی، همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌های ذیربط به ویژه استفاده از ظرفیت‌های کمیسیون های اجرایی ایمنی در سطح استان است.

وی تصریح کرد: در راستای کاهش تصادفات و فوتی های رانندگی، اقدامات اجرایی و آموزشی در سطح استان در حال اجرا بوده، امید است با تداوم اقدامات اجرایی وآموزشی، روندکاهشی تصادفات و فوتی ها تا پایان سال جاری ادامه یابد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در ادامه به اهمیت راه های فرعی و روستایی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ساخت و بهسازی راه های روستایی از محل اعتبارات استانی و کمیته های برنامه ریزی شهرها به این اداره کل اعلام و ابلاغ می شود ولی توانسته ایم با تلاش و همدلی مدیران مربوطه گام های ارزنده ای در خصوص بهسازی و آسفالت راه های روستایی در استان برداریم.

نجفی همچنین ضمن اشاره به این نکته که تعریض و ارتقا محورهای استان در حیطه کاری این اداره کل نیست، خاطرنشان کرد: عملیات تعریض و ارتقا محورهای استان از جمله محور ساری _ تاکام، کمربندی های استان، ساری _ گهرباران و غیره تحت اختیار همکاران پرتلاش ما در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و بنادر و دریانوردی استان بوده که بعد از اتمام نهایی عملیات ، جهت حفظ و نگهداری و ایمن سازی به این اداره کل تحویل داده می شوند.​ 

۲۹۹ تخلف حوزه حمل و نقل عمومی در مازندران رسیدگی شد

همچنین معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار کرد: به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت های حمل ونقل جاده ای برون شهری و اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه، در جلسات کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ استان در ۸ ماهه سالجاری به ۲۹۹ تخلف حوزه حمل و نقل عمومی در مازندران رسیدگی و احکام آنها صادر شد.

علی نصیری افزود: در طی این مدت ۷ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ برگزار که منجر به صدور ۴۸ رای برای شرکت های حمل و نقلی شد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۱ جلسه کمیسیون ماده ۱۱ برگزار و پرونده ۲۵۱ راننده بررسی و احکام لازم صادر شده که در این میان ۲۱۲ مورد مربوط به تخلفات رانندگان بخش باری و ۳۹ مورد مربوط به تخلفات رانندگان بخش مسافری بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران  با تاکید بر اینکه جلسات کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل ونقل جاده ای برون شهری و کمیسیون ماده ۱۱ برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل ونقل جاده ای برگزار می شود، افزود: عمده تخلفات شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان حمل و نقل برون شهری شامل صدور بارنامه بدون اطلاع راننده، سوءاستفاده از کارت هوشمند، عدم پرداخت کرایه حمل، عدم درج کد رهگیری بارنامه، جابجایی بار بدون بارنامه، عدم رعایت مقررات حمل بارنامه های عادی و ترافیکی در جاده های استان،صدور صورت وضعیت صوری جهت تمدید کارت هوشمند و صدور صورت وضعیت و بارنامه بدون حضور مدیر فنی است.

نصیری در ادامه به برگزاری اولین جلسه کمیسیون ماده ۱۴ در سطح استان اشاره و اظهار کرد: در این جلسه به ۸ پرونده تخلف مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی رسیدگی شد.

لازم به توضیح است عمده تخلفات گزارش شده در کمیسیون ماده ۱۲ از طریق شکایات سامانه شهراه و ۱۴۱ مبنی بر اخذ کرایه و کمیسیون اضافی در بخش بار وعدم رعایت  مقررات مربوط سوار نمودن مسافر و رعایت بخشنامه های صادره  در بخش مسافر  بوده است.​

اخبار مرتبط

افزایش ۳ درصدی نزاع در مازندران

اعزام ۴ کاروان دانش‌آموزی به راهیان نور

۴۳ مقاله علمی به سومین همایش ملی حماسه ششم بهمن ارسال شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha