کلنگ‌زنی ۱۰ واحد مسکن محرومان در سیمرغ/عالیشاه: برای اخذ پروانه دغدغه داریم

کلنگ‌زنی ۱۰ واحد مسکن محرومان در سیمرغ/عالیشاه: برای اخذ پروانه دغدغه داریم

حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه صبح امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی ۱۰ واحد ساختمانی در شهرستان سیمرغ اظهار کرد: در پی عمل به تفاهم‌نامه با سپاه به مدت یک سال باید  احداث مسکن محرومان صورت بگیرد، برای ساخت این ۱۰ مسکن در شهرستان سیمرغ امروز اولین روز کاری ما است.

وی ضمن تشکر از خیران در احداث مسکن، افزود: امسال پس از سفر مسؤولان کشوری به استان احداث ۲ هزار واحد مسکن محرومان کلنگ‌زنی شد، اعتبارات از محل بنیاد مسکن به مبلغ ۳۰ میلیون تومان بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۰ میلیون تومان از محل کمک خیران با پیمانکاری سپاه و بخشی کمیته امداد محقق می‌شود تا یک مسکن ۵۰ متری ساخته شود. 

عالیشاه خاطرنشان کرد: روند صدور پروانه ساختمانی دهیاران و بخشداران از سرعت ضعیفی برخوردار است و ما رضایتی نداریم، تسهیل در این امر کار جهادی را می‌طلبد، اینکه استاندار دستور ویژه بدهد تا همچون شرایط سیل کارها از سرعت بیشتری برخوردار شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در مازندران تاکید کرد: برای احداث ساختمان محرومان باید اتحاد وجود داشته باشد،  استان مازندران این ظرفیت را دارد که در آن بیش از هزار مسکن احداث کنیم، تاکنون هزار و ۵۸۰ نفر را برای ساخت مسکن به بنیاد معرفی کردیم ولی روند صدور کند است و حق محرومان ضایع خواهد شد.

وی گفت: از همه مسؤولان دست ما را بگیرند، مددجویان امداد کسی را ندارند، حتی در بحث ضامنین، باید زنجیره‌ای عمل شود، من به‌عنوان خدمت‌گزار مردم در این بحث دغدغه دارم، از رسانه‌ها می‌خواهم در خصوص کمک به ساخت مسکن محرومان در حوزه صدور پروانه ساختمانی اطلاع‌رسانی کنند تا مددجویان سرپناه گرفته و لذت لبخند را بچشیم‌.

*حل مشکل کمبود تبلت مددجویان تا بهمن ماه

در ادامه این مراسم، میثم معافی معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی در مازندران، اعلام کرد: در بحث تبلت دانش‌آموزی، از بین ۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز نیازمند مددجو در مازندران نیازمندی ما ۲ هزار و ۳۰۰ تبلت است در این راستا در مرحله اول با استفاده از ظرفیت خیران توانستیم با هم‌افزایی با کمیته امداد مرکز حدود ۵۳۰ تبلت تا به الان توزیع کنیم.

وی تصریح کرد: تا انتهای آذرماه جاری نیز هزار تبلت با استفاده از خیران مدرسه‌ساز که بالغ بر ۲ میلیارد تومان اعتبار جذب مرکز شد، به دست دانش‌آموزان نیازمند خواهیم رساند، در مجموع امیدواریم تا بهمن ماه ۲ هزار تبلت توزیع کنیم.

معافی یادآور شد: شهرستان سیمرغ ۱۴۱ دانش‌آموز دارد که از این تعداد ۱۵ دانش‌آموز نیازمند تبلت بودند، امروز همراه با مراسم کلنگ‌زنی مسکن محرومان به هر ۱۵ نفر تبلت اهدا شد، همچنین مرکز نیکوکاری فرهنگی برای ارائه خدمات تربیتی و فرهنگی در این شهرستان تاسیس کردیم.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی در مازندران گفت: برای تهیه تبلت خانواده‌ها می‌توانند از وام خیران استفاده کنند، به این صورت که مددجویان کمیته از ۲ میلیون تسهیلات امداد و ولایت استفاده کرده و یا با مراجعه به آموزش و پرورش و کمیته امداد در شهرستان‌ها از وام قرض‌الحسنه ۲ تا ۵ میلیون تومانی کمک هزینه خرید تبلت استفاده کنند.

اخبار مرتبط

آغاز شروع عملیات اجرایی زنجیره فوق پیشرفته ماهیان خاویاری در سیمرغ

۲ پروژه مدرن زنجیره تولید ماهیان خاویاری در سیمرغ آغاز شد

بذرپاشی بیش از 2 هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان سیمرغ

0 نظر

ارسال نظر

capcha