۴۲۰ طرح محرومیت‌زدایی کشور به مناسبت هفته بسیج افتتاح شد

۴۲۰ طرح محرومیت‌زدایی کشور به مناسبت هفته بسیج افتتاح شد

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور روز سه شنبه در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به فعالیت ۵۴ هزار پایگاه مقاومت در سراسر ایران افزود: امسال با همکاری دستگاه‌های اجرایی، پایگاه‌ها، نیروهای جهادی و نواحی مقاومت ۱۰ هزار و ۲۳۳ پروژه محرومیت‌ زدایی در دستور کار قرار گرفت، که از این تعداد نزدیک به ۴ هزار و ۹۰۰ پروژه در ۱۰ مرداد و ۱۵ مهر با حضور مسئولان مربوطه افتتاح شد، اکنون  هم در آستانه هفته بسیج ۲ هزار و ۸۸۷ پروژه به صورت موضوعی افتتاح می شود.

محمد زهرایی با اعلام اینکه پروژه آبرسانی در استان سمنان نیز به نمایندگی از پروژه های دیگر افتتاح شد، گفت: امروز هم ۴۲۰ پروژه‌ با محور راه‌سازی و فرهنگی و ورزشی در سطح کشور افتتاح می شود که استان مازندران به عنوان نماینده این پروژه ها انتخاب شده‌ است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اعلام اینکه باید هم افزایی و همگرایی بین نهادهای مختلف و دستگاه های اجرایی با محوریت خدمت به مردم صورت گیرد، گفت: پروژه های مشارکت میان مردم و دستگاه های اجرایی سبب کاهش هزینه ها می شود و ما هم در کنار آنها هستیم تا به کارها سرعت دهیم. در تلاش هستیم فقر و محرومیت را از روستاها و حاشیه شهرها ببریم.

وی افزود: در حال حاضر ۳۶ پروژه راه سازی در استان مازندران به مرحله افتتاح رسیده است که به دلیل سرعت و همچنین پیگیری مردم و مسئولان می‌توان این استان را به عنوان الگو برای کشور قرارد داد.

به گفته وی برای پروژه های استان مازندران شامل طرح های ورزشی و فرهنگی، راه و دیوار ساحلی حدود ۳۷ میلیارد تومان هزینه شده است که بخشی از آنها در مرحله اجرا هستند.

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران نیز در این مراسم با اعلام اینکه سالن چند منظوره روستای اتو در فضایی به مساحت ۹۰۰ متر احداث شده است، افزود: این سالن با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید که علاوه بر روستائیان این منطقه، روستاهای هم جوار را هم تحت پوشش قرار می دهد.

حسن رنگرز اراده دولت را توسعه ورزش در روستاها اعلام کرد و گفت: در سطح استان مازندران ۹۰ پروژه نیمه تمام ورزشی وجود دارد که تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا پایان امسال ۱۰ پروژه را با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

اخبار مرتبط

افتتاح ۲۴ پروژه محرومیت‌زدایی در روستا‌های محروم طی یک‌سال

اجرای ۲۶۲ برنامه طی هفته بسیج/ ۸ خانه محروم افتتاح می شود

ایجاد مرکز رصد محرومیت‌های استان در دانشگاه مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha