طلسم عمارت زباله آمل شکسته شد

طلسم عمارت زباله آمل شکسته شد

مهم ترین مشکل حل معضل زباله عمارت آمل که از ۲۰ سال پیش در دستور کار قرار گرفت ، تعیین زمین مناسب با حداقل پیامدهای محیط زیستی برای اجرای طرح های ساماندهی بود ، ولی اکنون شهردار آمل اعلام کرده است که زمین مناسب سرانجام مشخص و تحویل این نهاد شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری آمل ، حمید هاشمی افزود که یک قطعه زمین پنج هکتاری در مرتع سنگچال در ۴۰ کیلومتری جاده هراز با نوشتن و امضای صورتجلسه تحویل شهرداری شده است.

وی گفت که با تحویل این زمین ساماندهی پسماندهای جامد شهری به روش های نوین فناوری در شهر آمل  سرعت می گیرد و این شهرستان از معضل زباله و منطقه عمارت نجات خواهد یافت.
شهردار آمل اظهار داشت : تقریبا دو دهه از پیگیری های مستمر به منظور در اختیار گرفتن عرصه ای مناسب در شهرستان با هدف جایگزینی زمین زباله عمارت گذشت و در حال حاضر این مهم در شهرستان محقق شد و در آینده ای نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در کاهش معضل زباله شهرستان خواهیم بود.

هاشمی با اعلام این که موضوع زباله آمل معضل و مشکلی استانی و ملی است که بایستی با اعتبارات دولتی برطرف شود ، افزود : خوشبختانه در بازدید های انجام شده قطعات اصلی خط پردازش زباله از سوی یک شرکت داخلی در حال آماده سازی است و مطابق قرارداد در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۴۰۰ در آمل مستقر خواهد شد.

تکلیف زمین جایگزین منطقه عمارت برای ساماندهی زباله آمل سه ماه پس از سفر دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به مازندران به سرانجام رسید، سفری که نتیجه آن بازدید از چند طرح پسماند و تخصیص بودجه ۶ هزار میلیارد ریالی برای حل این معضل مزمن استان بود.

معاون رییس جمهوری در آن سفر پس از درخواست و مشورت مسئولان مازندران ، مقرر کرد که این مبلغ از محل تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۹ به پروژه های مشارکتی حوزه پسماند در شهرهای بابلسر، آمل، نور، بابل و قائمشهر اختصاص یابد. 

گذشته از این که آمل سومین شهرستان پرجمعیت مازندران است که ساماندهی زباله آن نیازمند توجه ویژه بوده است ، وجود عمارت زباله در این شهرستان طی یک دهه گذشته مهم ترین طرح سدسازی مازندران بر روی رودخانه هراز را متاثر و دچار وقفه کرد. 

عمارت منطقه ای در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر آمل در مسیرجاده هراز است که روزانه میزبان ۴۱۰ تن زباله از شهرها و روستاهای اطراف در ۹ هکتار زمین آن انباشت می شده

است.

اخبار مرتبط

خبر خوب| پیشرفت مطلوب کارخانه زباله‌سوز ساری

دلیر» روستای بدون زباله/ مدیریت پسماند به دست اهالی روستا

پاکسازی طبیعت هفت‌چشمه البرز از زباله

0 نظر

ارسال نظر

capcha