کسری حقوق فرهنگیان ساری به حسابشان واریز می‌شود

علی سهرابی روز چهارشنبه در پیگیری خبرنگار ایرنا پیرامون این موضوع ، گفت : کسری حقوق فرهنگیان به دلیل اقدام مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۲ ساری برای صدور بیمه نامه آتش سوزی منازل برای فرهنگیان این ناحیه بوده است.

وی افزود : متاسفانه همکاران ما در ناحیه ۲ توجه نکردند که هرگونه برداشت از حقوق فرهنگیان و کارمندان برای امور خارج از چارت سازمانی و حتی خیریه باید با رضایت و اجازه فرهنگیان باشد و اکنون ملزم به برگرداندن تمامی وجوه کسر شده به فرهنگیان هستند.

سهرابی با تاکید بر این که هرگونه کسر حقوق خارج از چارچوب اداری و قانونی تخلف محسوب می شود ، گفت : اداره کل بلافاصله پس از این که متوجه اشتباه ناحیه۲ شد ، مداخله کرد و خواستار بازگرداندن مبالغ کسر شده از سوی ناحیه شد .

وی با تاکید بر این که اینگونه رفتارها منجر به بی اعتمادی به دستگاه تعلیم و تربیت می شود ، افزود : تا کنون بخش زیادی از مبالغ دریافتی بازگشت داده شده و در روزهای آینده تمامی فرهنگیانی که بدون اجازه از حقوقشان برداشت شده ، مبلغ به حسابشان برگشت داده می شود.

خطای فاحش و برخورد با متخلفان 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در تماس خبرنگار ایرنا از اقدام صورت گرفته در ناحیه ۲ به عنوان " خطای فاحش " یاد کرد و گفت که با متخلفان برخورد خواهد شد.

علیرضا سعدی پور تاکید کرد: به هیچ بهانه و عنوانی به جز بدهی های حقوقی فرهنگیان ، مدیران شهرستانی یا نواحی حق برداشت از حقوق و دستمزد فرهنگیان را ندارد.

وی با اظهار این که مشکل پیش آمده فقط مربوط به آموزش و پرورش ناحیه ۲ ساری است ، افزود : طبق برآورد اولیه در مجموع حدود ۳۰۰ میلیون تومان از حقوق فرهنگیان این ناحیه برداشت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت : تیمی برای بررسی دقیق این اتفاق به ناحیه ۲ ساری اعزام شده است ، اما هر نتیجه ای که داشته باشد باید برداشت ها به حساب فرهنگیان بازگردد.

سعدی پور افزود : روز گذشته به مدیر ناحیه تذکر شفاهی داده شد و پس از کسب نتایج تیم اعزامی، برخورد قاطع با خاطیان صورت می گیرد.

شهرستان ساری مرکز استان مازندران بیش از پنج هزار نیروی فرهنگی دارد که در ۲ ناحیه آموزش و پرورش این شهر فعال هستند. آمار فرهنگیان ناحیه ۲ ساری ۲ هزار نفر برآورد می شود.

اداره کل آموزش و پرورش مازندران به منظور سهولت و بهینه سازی مدیریت و نظارت بر مدارس تحت پوشش در شهرستان ساری بر اساس مشخصات جغرافیایی و جمعیت ساکن ، این منطقه را به ۲ ناحیه تقسیم بندی کرده است ، ناحیه یک مناطق شرقی و ناحیه ۲ مناطق غربی شهرستان را تحت پوشش دارد.

اخبار مرتبط

امام جمعه ساری: همدلی مردم و مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی مثال‌زدنی است

تولید بیش از ۳ هزار تن گوشت قرمز در ساری

پیش بینی برداشت ۲۵ تن طلای سفید در ساری

0 نظر

ارسال نظر

capcha