کشاورزان مصرف کود فسفات و پتاس را جدی بگیرند

کشاورزان مصرف کود فسفات و پتاس را جدی بگیرند

وی تصریح کرد: با توجه به تلاش منابع طبیعی در حفظ عرصه های جنگلی باید ایده ها و طرح های جدید در این بخش دیده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اهمیت موضوع نهاده های کشاورزی برای کشت و کار در اراضی کشاورزی، گفت: استفاده از نهاده در تولید محصولات کشاورزی بسیار مهم است و اگر اختلال یا کمبودی در توزیع و تحویل نهاده صورت گیرد خسارت جبران ناپذیری را به بخش کشاورزی وارد خواهد کرد و خوشبختانه تاکنون مشکلی برای تامین نهاده های کشاورزی نداشتیم.

این مسئول صنعت طیور را در مازندران از اهمیت بالایی عنوان کرد و گفت: باید تلاش زیادی در نظارت و توزیع نهاده های دامی در استان صورت گیرد و نهاده ها به طور کاملا صحیح بین متقاضیان توزیع شود.

شهیدی‌فر به کشاورزان توصیه کرد: افزایش قیمت کود پتاس و فسفات را دلیل بر استفاده کم این نهاده در محصولات خود نکنند و طبق سال‌های گذشته و بر اساس میزان مصرفی که داشتند مورد استفاده قرار دهند و بر اساس توصیه‌های مراکز تحقیقات اقدام به مصرف کودها کنند.

وی با بیان اینکه در تامین، ترویج، توزیع و نظارت نهاده های کشاورزی باید جدی تر از قبل باشیم، ادامه داد: باید به کشاورزان اطلاع رسانی شود تا استفاده از کودهای ریزمغذی و بیولوژیک را در مزارع خود در دستورکار قرار دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان بر رعایت نظم و انضباط اداری در مجموعه جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد و افزود: انضباط اداری یک اصل در محیط کاری است و مشاهده خلاف این موضوع تخلف اداری محسوب می شود.

این مسئول تصریح کرد: کارکنان باید در محیط کاری خود وقت برای اداره بگذارند و زمان را به بطالت نگذرانند و در صورت مشاهده این موضوع از سوی امور اداری برخورد صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha