تولید گوشت مرغ در مازندران ۲ برابر شد

تولید گوشت مرغ در مازندران ۲ برابر شد

وی با اعلام این که مازندران به دلیل شرایط مناسب اقلیمی و جایگاه مهمی که در صنعت طیور کشور دارد سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی در بخش صنعت طیور این استان صورت گرفته است، ادامه داد : مازندران تولید ۳۰ درصد جوجه یکروزه و ۱۱ درصد گوشت سفید کشور را بر عهده دارد.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه تمامی حلقه‌های مرتبط با طیور شامل لاین، گوشتی و صنایع وابسته به صنعت طیور در استان وجود دارد، افزود: مازندران مرکز لاین بابلکنار را دارد که در خاورمیانه بی‌نظیر است و به عنوان پشتیبان صنعت طیور جهان است.

وی افزود : ۶ واحد مرغ اجداد با ظرفیت ۱۰۷ هزار و ۷۸۸ قطعه در مازندران فعال است که توان پشتیبانی تولید گله‌های اجداد را در کشور دارد.

یدالهی با اعلام این که ۲۲۰ واحد مرغ مادر با ظرفیت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه در مازندران وجود دارد ، گفت که این واحدها توان اسمی تولید ۴۰۰ میلیون قطعه جوجه را دارند و می تواند ۳۰ درصد جوجه کشور را تولید کنند.

وی آمار واحدهای مرغ گوشتی استان را ۲ هزار و ۱۴۴ واحد با ظرفیت اسمی تولید ۳۹.۵ میلیون قطعه اعلام کرد و افزود : این واحدها می‌تواند ماهانه ۱۸ میلیون قطعه تولید جوجه داشته باشد ولی در حال حاضر به طور متوسط ۱۲ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام می دهند.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد : ۲۹ واحد مرغ تخم‌گذار تجاری با ظرفیت یک میلیون و ۱۵۰ هزار قطعه داریم که توان تولید پنج هزار و ۲۰۰ تن تخم‌مرغ خوراکی را دارد و رتبه نهم را در تولید تخم‌مرغ کشور دارا هستیم.

وی کشتارگاه صنعتی طیور در استان مازندران را ۱۸ واحد اعلام کرد و افزود : ظرفیت این کشتارگاه‌ها چهار هزار قطعه در هر شیفت کاری است.

یدالهی کارخانه های خوراک دام و طیور را ۵۰ واحد با ظرفیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن دانست و گفت : فعالیت این تعداد کارخانه‌ برای یکهزار و ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱ واحد مرغ تخم‌گذار فعال با ظرفیت ۳۴۰ هزار قطعه در استان مازندران وجود دارد، ادامه داد: این تعداد واحد فعال می‌تواند ماهانه ۳۰ تن تخم‌مرغ تجاری را تحویل بازار دهد.

وی  بیان کرد: سامانه‌ای از سال ۹۶ تحت عنوان مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سماصط) طراحی شد تا تنظیم بازار و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا، رصد تولید در تمامی حلقه‌ها و ساماندهی واحدهای غیرمجاز را انجام دهد که کمک به شفافیت تولید جوجه یکروزه می‌کند.

یدالهی اضافه کرد: سامانه سماصط می‌تواند کمک کند تا طرح ملی کاهش سن کشتار برنامه ریزی شود چراکه درصد تلفات، وزن مرغ تولیدی، شروع تولید جوجه‌ریزی و طول دوره پرورش در این سامانه کمک به استانداردسازی تولید خواهد کرد.

اخبار مرتبط

توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در استان مازندران

قیمت امروز مرغ در بازار | جدید ترین قیمت مرغ در بازار

نرخ ۶۳ هزار تومانی مرغ شب عید در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha