ترانزیت 15 میلیون دلاری کالا از گمرکات مازندران

ترانزیت 15 میلیون دلاری کالا از گمرکات مازندران

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر درباره نوع کالاهای ترانزیت خارجی مبدأ بیان کرد: کانتینر خالی، سیگار، مصنوعات پلاستیکی، لوله حفاری، مواد شیمیایی و تخته نراد کالاهای ترانزیتی هستند که از طریق گمرکات استان مازندران به امارات، عراق و مقصد مناطق ویژه اقتصادی ایران ترانزیت خارجی شده است.

وی گفت: میزان درآمد از تجارت خارجی گمرکات مازندران با احتساب درآمد حاصل از ضمانت نامه‌ها یک‌هزار و ۵۱۴ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال بوده است که طی نیمه نخست امسال بیش یک میلیون و ۳۳۳ هزار تن انواع کالا از طریق گمرکات استان مازندران در نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار به ارزش ۴۲۹ میلیون و ۴۹۶ هزاردلار وارد کشور شده است.

یوسفی‌منش تصریح کرد: اقلام عمده کالاهای وارداتی شامل جو دامی، ذرت دامی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی، دانه‌های روغنی، چوب، تخته و... بوده است که از ۲۱ کشور مختلف جهان نظیر روسیه، امارات، ترکیه، آلمان، قزاقستان، هلند و... از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

وی با اشاره به وجود تحریم ظالمانه و محدودیت‌ها به علت شیوع کرونا ویروس افزود: صادرات برخی کالاها از گمرکات استان مازندران نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ افزایش چشمگیری داشته است و در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۳۵۱ هزار تن کالا به ارزش ۹۲ میلیون و ۸۴۹ هزار دلار کالا شامل فرآورده‌های لبنی، سیمان، موادمعدنی، کاغذ و آب‌میوه از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد، فریدونکنار، ساری و آمل به ۲۷ کشور دنیا صادر شده است.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر گفت: عمده‌ترین مقصد کالاهای صادراتی گمرکات مازندران کشورهای فدراسیون روسیه، عراق، قزاقستان، ترکمنستان، امارات و افغانستان است.

اخبار مرتبط

۷۸۰ تن کالا از مازندران ترانزیت شد

۸۷ هزار تن کالا از مازندران به ۱۳ کشور جهان صادر شد

افزایش ۴۹ درصدی حجم صادرات از گمرکات مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha