نیروهای بلاتکلیف شهرداری ساری ساماندهی شدند

نیروهای بلاتکلیف شهرداری ساری ساماندهی شدند

علیرضا باقریان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری ساری طی گفت‌وگویی در این زمینه اظهار کرد: نیروی انسانی یکی از پایه‌های اساسی هر ارگان و نهاد اداری و سازمانی است.

وی با اعلام اینکه حفظ نیروها و ساماندهی آنها یکی از برنامه‌های جدی است که تیم مدیریت شهری در مرکز استان مازندران پیگیر آن است، افزود: برنامه‌ریزی برای ساماندهی نیروهای بلاتکلیف که ارتباط رسمی با این نهاد نداشتند، در دستور کار مدیران شهری قرار گرفته تا یک برای همیشه نسبت به حل این موضوع اقدام کنیم.

باقریان با اعلام اینکه در پیگیری جدید شهرداری بنا به شرایط اقتصادی مردم بنا نداریم که درباره نحوه جذب افراد حساسیت نشان دهیم، گفت: هدف کلی ما تعیین تکلیف نیروهای بدنه شهرداری است تا همه پرسنل بر اساس آنچه را که قانون کار برای آنها تعیین کرده از حقوق و مزایا برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: با هماهنگی انجام شده توانستیم در هشت بخش فعالیت‌های خودمان را در حوزه کنترل مراقبتی، پشتیبانی،فرهنگی، حفاظت، فضای سبز، فنی و عمرانی، رفت و روب و زباله ساماندهی کنیم.

باقریان یادآور شد: نیروهای شهرداری در ذیل هشت فعالیت تعیین شده تقسیم بندی شده در مرحله اول نیروهای شناسنامه‌دار که قبل از سال ۹۷ در شهرداری فعالیت داشتند ساماندهی شدند.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای سایر نیروها از جمله نیروهای روزمزد در دستور کار قرار گرفته و جالب اینکه در بررسی‌ها به افرادی رسیدیم که با وجود اشتغال در شهرداری شناسایی نشده و یا افرادی بودند که شهرداری حضور نداشته اما حقوق دریافت می‌کردند و یا افرادی که از چند جا حقوق دریافت می‌کردند که این موضوع از معضلات اصلی در شهرداری ساری بوده که با تصمیم انجام گرفته در جلسات متمادی با همکاری معاونت‌های مختلف توانستیم در ابتدا نیروها را شناسایی و پس از آن ساماندهی کنیم و در نهایت این افراد بر اساس قانون کار در لیست نیروهای شرکتی شهرداری ساری قرار ‌گیرند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری ساری با اشاره به انتشار برخی اخبار درباره اخراج ۴۰۰ نفر از نیروهای شهرداری ساری، گفت: از زمانی که بحث ساماندهی نیروها شهرداری این موضوع مطرح شده و اطلاعات غلطی به بدنه جامعه نسبت به شهرداری و مدیران انتشار می‌یافت.

وی اضافه کرد: بحث اخراج این نیروها به هیچ وجه مطرح نبوده که در نهایت با تلاش‌های انجام شده همه نیروهای روزمزد، پشت لیستی و نیروهای بلاتکلیف شهرداری در برنامه جدید ساماندهی شده و در لیست نیروهای شرکتی قرار گرفته و حقوق و مزایای آنها در پایان مهر به حساب‌شان واریز می‌شود.

باقریان با اعلام اینکه به لحاظ قانونی شهرداری دینی نسبت به نیروهای پشت لیستی و افرادی که تحت عناوین مختلف وارد شهرداری شدند نداشت، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و حکم وظیفه انسانی برنامه‌ریزی برای ساماندهی نیروها در دستور کار قرار گرفته است و پرونده نیروهای بلاتکلیف شهرداری ساری با انعقاد کاری به صورت شرکتی بسته شده است.

 وی اضافه کرد: در این طرح نه تنها نیروی اخراج نکردیم بلکه افرادی که با وجود اشتغال در شهرداری وضعیت نامشخصی داشتند را ساماندهی کرده و به صورت قانونی و در چهارچوب مشخص و مدونی زمینه تقویت همکاری آنها را شهرداری را فراهم کردیم.

گفته می‌شود نیروهای مجموعه معاون توسعه و منابع شهرداری و معاون خدمات شهری در مدت بیش از یک‌ماه به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کردند که اطلاعات کامل پرسنل شهرداری ساری را احصا کنند.

به گزارش فارس، پیش از این تصمیم تعدادی از نیروها به صورت روزمزد و بلاتکلیف در شهرداری فعالیت داشتند که از حداقل‌های قانون کار هم برخوردار نبودند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

اخبار مرتبط

اجرای پویش تشکیل زنجیره انسانی در ساحل خزرآباد ساری / حضور مردم قائمشهر در سواحل به همت شهرداری

مراسم جشن میلاد حضرت زهرا (س) سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بابل برگزارشد

کارگران نقش مهمی از بدنه شهرداری را تشکیل می دهند

0 نظر

ارسال نظر

capcha