گرامیداشت شهیده سلامت سیده فاطمه شفیعی‌نژاد در دانشگاه پیام نور مازندران

گرامیداشت شهیده سلامت سیده فاطمه شفیعی‌نژاد در دانشگاه پیام نور مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه دفاع از حرم اگر بیش از هشت سال دفاع مقدس برای وطن مؤثر نباشد، کمتر از آن نیست، گفت: هنر مدیریت، رهبری و فرماندهی مقام معظم رهبری و مالک اشترش سردار سلیمانی و سردار سلیمانی‌های فراوان دیگرش موجب شد که خطر داعش در بیرون از کشور مهار شود.

 وی عنوان کرد: در آینده نیز ممکن است جنگ‌های دیگری رخ دهد، چرا که گزینه جنگ همیشه روی میز دشمن قرار دارد، شهدای دفاع مقدس همچون شهدای کربلا به جهاد اکبر پرداختند و با نفس خود جنگیدند.

محمدی‌لائینی با اشاره به آیاتی از قرآن و حدیث معراج پیامبر (ص)، کربلای امام حسین (ع) و دفاع مقدس را یک دانشگاه و یک مکتب برشمرد که در آن حب هوا و  هوس و پُست و مقام دنیوی از دل زدوده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران به سه تجلی عاشورا در دل‌ها اشاره کرد که اولین آن وارستگی از دنیا و هواهای نفسانی، دومین آن رهایی از خوف و ترس و سومین "ولی شناس بودن" است. وی خاطرنشان کرد که در دفاع مقدس و دفاع از حرم این سه تجلی حضور داشته است. 

نماینده ولی فقیه در پایان سخنانش تأکید کرد: روحیات، خلقیات و ارزش‌های والای عاشورایی نه فقط در دفاع مقدس بلکه در تمامی امور جامعه باید متجلی باشد و تحکیم یابد، امیدواریم دانشگاه پیام نور دانشگاهی باشد که این تجلیات در آن وجود داشته باشد.

*حضور ۴۲ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور مازندران

در ادامه این مراسم سیدافشین موسوی‌چلک سرپرست دانشگاه پیام نور استان مازندران، گفت: دانشگاه پیام نور استان دارای ۱۷ مرکز و واحد و ۱۳هزار دانشجو و دبیرخانه منطقه شمال کشور دارای ۴۲ مرکز و واحد و ۴۲ هزار دانشجو است که نظارت بر عملکرد آن بر عهده استان مازندران است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور استان دارای ۱۷۲ عضو علمی است، اعلام کرد: دانشگاه پیام نور در زمینه انتشارات ملی و بین‌المللی و ثبت اختراعات عملکرد خوبی داشته است که مایه افتخار ملی می‌تواند باشد.

موسوی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور استان این افتخار را دارد که همکاران و اساتیدی داشته باشد که خانواده شهید و جانباز باشند، گفت: امیدوارم بتوانیم انسان‌های شایسته‌ای را برای خدمت‌گزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی به جامعه تحویل دهیم. 

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha