دستگاه‌ها در طرح اقدام ملی مسکن مازندران پای کار باشند

دستگاه‌ها در طرح اقدام ملی مسکن مازندران پای کار باشند

وی با بیان اینکه از تجربیات پروژه مسکن مهر می‌توان در طرح اقدام ملی مسکن استفاده کرد، افزود: در تلاش هستیم هر چه زودتر پروژه مسکن مهر در مازندران به پایان رسیده و طرح اقدام ملی مسکن نیز اجرایی شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران کارگران را قشر ضعیف و مظلوم جامعه دانست و افزود: در بحث اقدام ملی باید نگاه ویژه‌ای به کارگران و قشر محروم شود.

رازجویان با اشاره به ساخت ۲ هزار واحد مسکن محرومین در مازندران ادامه داد: انقلاب ما انقلاب محرومین و پابرهنگان است و باید در طرح‌های مختلف ابتدا قشر محروم و ضعیف جامعه مورد حمایت قرار بگیرند.

رازجویان افزود: در بحث احداث ۲ هزار واحد مسکن محرومین از کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی خواستیم افرادی در اولویت قرار بگیرند که واقعا به مسکن نیاز دارند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها بر حمایت از قشر محروم جامعه به مسئولان تاکید داشتند، اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف موظف هستند جهت احداث مسکن محرومین و اجرایی شدن طرح اقدام ملی مسکن همکاری کاملی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به انعقاد تفاهم نامه تامین ۲۰۰ هزار مسکن توسط وزارت  راه و شهر سازی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای افراد کم برخوردار کشور گفت: با شرایط تعیین شده در تفاهم‌نامه برای کارگران، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان و مقرری بگیران تامین اجتماعی واجد شرایط ساخته می‌شود.

رازجویان با تاکید بر اهمیت فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای ساخت این واحد‌های مسکونی خاطرنشان کرد: این امر تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری دارد چرا که مکان یابی اشتباه که فاقد زیر ساخت های اولیه از جمله آب و برق و گاز باشد، در پایان صرف هزینه‌های بسیار زیادی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای زیر مجموعه شورای مسکن جهت ساماندهی احداث واحدهای مسکونی در حاشیه شهرک‌های صنعتی برای کاهش هزینه های کارگران گفت: برای این منظور لازم است تا ضمن  شناسایی اماکن مناسب، کارگروهی جهت رفع موانع و محدودیت‌های قانونی برای ساخت مسکن در حاشیه شهرک‌های صنعتی تشکیل شود.

اخبار مرتبط

کلنگ‌زنی ۱۰ واحد مسکن محرومان در سیمرغ/عالیشاه: برای اخذ پروانه دغدغه داریم

0 نظر

ارسال نظر

capcha