نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: آموزش و پرورش علاوه بر برپایی نماز باید فرهنگ نمازخوانی را هم نهادینه کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: آموزش و پرورش علاوه بر برپایی نماز باید فرهنگ نمازخوانی را هم نهادینه کند.
او افزود: اگر اداره‌ای نمیخواهد در زمینه فرهنگی فعالیت کند بودجه فرهنگی خود را به آموزش و پرورش بدهد.
آیت الله لائینی با بیان اینکه یکی از فضیلت‌های رسیدن به عصر ظهور جدی گرفتن اقامه نماز است، گفت: شکل ظاهری نماز خانه‌ها و مساجد باید جوانان و نوجوان را به نماز جذب کند.
او افزود: ستاد اقامه نماز باید با برپایی نظرسنجی عملکرد چند ساله خود را مورد ارزیابی قرار دهد.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه بعضی مسئولین در ادارات باید اقامه نماز را بیشتر جدی بگیرند، گفت: هر وقت وضعیت زرد شد علاوه بر مساجد در ادارات هم باید نماز اقامه شود.

بودجه‌های فرهنگی در جای خودش هزینه شود

حجت الاسلام ابراهیمی رئیس ستاد اقامه نماز مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بودجه‌های فرهنگی در زمینه نماز به درستی مصرف نمی‌شود، گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ نمازخوانی بودجه‌های فرهنگی باید در جای درست هزینه شود.

 

او با اشاره به اینکه اقامه نماز در ادارات با زور و اجبار درست نیست، افزود:، فریضه نماز نباید در ادارات به بی توجهی کشیده شود.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: با استفاده از تولید محتوا در زمینه نماز می‌توان کودکان و نوجوانان را به سمت فرهنگ نمازخوانی سوق داد.

تفرجگاه‌های مازندران نمازخانه‌های مناسبی ندارند

حجت الاسلام شکریان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه مازندران یک استان مسافرخیز است، گفت:سواحل، جنگل‌ها و دیگر تفرجگاه‌های استان زیر ساخت‌های لازم برای اقامه فریضه نماز را ندارند.
او افزود: بهتر است نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی برای اقامه نماز مسافران به صورت شبانه روزی باز باشد.
حجت الاسلام شکریان با بیان اینکه آموزش پایه‌ای نماز باید از مهد کودک‌ها آغاز شود، گفت: مهد کودک‌های زیر پوشش بهزیستی و آموزش و پرورش با تولید محتوای در حوزه نماز بر نماز خوان شدن بچه‌ها نقش زیادی دارند.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مازندران گفت:اگر هفته‌ای یک بار دانش آموزان را با رعایت تمام شیوه نامه‌های بهداشتی به مساجد بروند پیوند خوبی بین بچه‌ها و مساجد ایجاد می‌شود.

اخبار مرتبط

معرفی ۱.۵ برابر سهمیه مازندران برای مصاحبه به دانشگاه فرهنگیان

عدم نصب تصفیه خانه در نیروگاه زباله سوز نوشهر/ شیرابه‌ها وارد مزارع مردم می‌شود

امام جمعه ساری: منابع طبیعی، محیط زیست و اداره آب باید درباره اتفاقات "تالاب نفتی" پاسخگو باشند

0 نظر

ارسال نظر

capcha