افتتاح ۲ کتابخانه جدید در مازندران

افتتاح ۲ کتابخانه جدید در مازندران

وی با بیان اینکه در هفته دولت سال جاری، دو کتابخانه روستایی در روستاهای بیشه سر بابل و کاردگر محله فریدونکنار افتتاح خواهند شد، افزود: با افتتاح این کتابخانه‌ها، تعداد کتابخانه‌های روستایی در استان به ۳۵ و تعداد کل کتابخانه‌های استان به ۱۱۷ کتابخانه می‌رسد که ۶۴۰ متر مربع به فضای کتابخانه‌ای استان می‌افزاید.

ولیپور بیان کرد: تا پیش از این، ۲۵ کتابخانه عمومی در استان در شهرستان های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، قائمشهر، بابل، آمل، نور، نوشهر، عباس آباد، تنکابن و رامسر به بهره‌برداری رسیده بود که بیشتر آن‌ها روستایی بوده و ۳۸۵۶ مترمربع به زیربنای کتابخانه‌ای در مازندران افزوده شده بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران تاکید کرد: هر یک از این کتابخانه‌ها به مثابه یک قرارگاه فرهنگی در حال اجرای برنامه‌های متنوع کتاب محور برای رده‌های مختلف سنی هستند که در تربیت نسل کتابخوان و افزایش سرانه مطالعه در کشور نقش‌های بی‌بدیلی ایفا می‌کنند.

وی اضافه کرد: از اینکه تعداد کتابخانه‌های عمومی در استان در این سال‌ها به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کرده خدا را شاکریم اما راه بسیاری تا رسیدن به نقطه مطلوب داریم که بیش از ۳۰ پروژه نیمه‌کاره دیگر در استان ما را برای آینده‌ای بهتر امیدوار می‌کند.

اخبار مرتبط

گره گشایی از احداث کتابخانه مرکزی شهر آمل پس از ۵۰ سال

کمک نقدی به کتابخانه امیرپازواری

رتبه نخست مازندران در ساخت کتابخانه

0 نظر

ارسال نظر

capcha