بستری بیماران کرونایی در بابل باز هم افزایشی شد

بستری بیماران کرونایی در بابل باز هم افزایشی شد

بر اساس آخرین گزارش از دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۷ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در مراکز درمانی این شهرستان بستری و در مقابل ۱۲ بیمار با حال عمومی مساعد مرخص شدند تا آمار بیماران بستری یک بار دیگر افزایش یافته و به ۲۲۴ نفر برسد.

از سویی دیگر بستری بیماران کرونایی با حال نامساعد که در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند به یک چهارم مجموعه بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در این شهرستان رسید و هم اکنون ۵۳ بیمار با حال عمومی نامساعد در این بخش بستری هستند.

۱۴ تیرماه امسال به علت افزایش بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بابل وضعیت قرمز اعلام شد. این وضعیت همچنان ادامه دارد و محدودیت های اتخاذ شده در ستاد ملی ، استانی و شهرستانی هم سفت و سخت در حال اجراست ولی بااین وصف به نظر می رسد برخی اقدامات خودسرانه و پنهانی در رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی همچنان در این شهرستان ادامه دارد.

کاهش حساسیت کرونایی در بابل خطرناک است

فرماندار بابل با ابراز نگرانی از افزایشی شدن دوباره بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: روند کاهشی روزهای گذشته نباید حساسیت بابلی ها را در خصوص بیماری کووید- ۱۹ کاهش دهد که این موضوع خطرناک است و روند بستری بیماران کرونایی را بار دیگر جهشی می کند.

قربانعلی ولیزاده بورا افزود: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از شهروندان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند اما یک عده اندکی که به این امر بی توجه باشند زحمت های افراد دیگر را به هدر می دهند.

وی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته عزاداران سرور و سالار شهیدان پروتکل های بهداشتی را در برپایی مراسم رعایت کردند که این امر نشان از مسئولیت پذیری و دغدغه مندی دلدادگان سالار شهیدان است.

او افزود : انتظار می رود که تا پایان تاسوعا و عاشورای حسینی ، شهروندان و عزاداران همانند روزهای نخست همچنان که بیرق عزای حسینی را برافراشتند ضمن تجدید میثاق با آرمان های شهدای دشت نینوا، سلامتی شهروندان و عزیزان خود را هم مد نظر داشته باشند.

فرماندار بابل گفت : در حال حاضر در هر خانواده نقش جوانان تحصیل کرده بسیار ممتاز است و این افراد باید اعضای خانواده و بستگان خود را در رعایت پروتکل های بهداشتی که چیزی نیست جز استفاده از ماسک، رعایت فاصله یک و نیم متری و شستن ۲۰ ثانیه ای دست هاست تشویق کنند.

وی افزود : به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست بعد از حدود هفت ماه از شیوع ویروس کرونا و اعلام هشدارها از سوی ممتازترین متخصصان ایران و جهان، خانواده ها در دیدارهای فامیلی به دست دادن و روبوسی بپردازند.

ولیزاده بورا گفت : در حال حاضر جهان به این نتیجه رسیده است که هیچ راهی بجز رعایت پروتکل های سه گانه بهداشتی اعلام شده برای کنترل این ویروس وجود ندارد و همه ما باید برای اجرای دقیق آن مصمم باشیم.

زنگ خطر ورود بیماری کووید ۱۹ به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از  ۵۲۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان تحت پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

اخبار مرتبط

رئیس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر: مشکلی در تامین بیماران در بخش ایزوله منفی بیمارستان نداریم

اختصاص هزینه‌ 4 مجلس ترحیم در پل‌سفید به خیریه/ تهیه جهیزیه و توزیع سبد کالا بین نیازمندان

ترخیص 36 بیمار مشکوک به کرونایی از بیمارستان های چالوس

0 نظر

ارسال نظر

capcha