کاهش ۸ درجه‌ای دما در نیمه شمالی

کاهش ۸ درجه‌ای دما در نیمه شمالی

وی گفت: شدت بارش‌ها در شمال غرب به ویژه استان گیلان و اردبیل پیش بینی می‌شود و با شدت کمتر دور از انتظار نیست در بخش‌هایی از شمال شرق کشورمان مانند استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد بارش‌های خیلی خفیف و پراکنده باشیم.

خانم احمدی افزود: همین شرایط در جنوب شرق کشور در بخش‌هایی از استان سیستان و بلوچستان، جنوب استان کرمان و بخش‌هایی از استان هرمزگان نیز فراهم است.

وی گفت: فردا از میزان بارش‌ها در شمال غرب کاسته و در خیلی از مناطق بارش‌های قطع می‌شود و به نظر می‌رسد در شمال کشور ادامه پیدا کند و در روز‌های میانی هفته نیز در جنوب غرب کشور بر میزان و شدتش افزوده خواهد شد.

کارشناس هواشناسی افزود: به لحاظ شرایط دمایی کاهش محسوس دما را ۵ تا ۸ درجه در بخش‌های شمالی کشور شاهد خواهیم بود و ۲ تا ۳ درجه کاهش دما را در نیمه شمالی کشور نیز را خواهیم داشت.

خانم احمدی اضافه کرد: وزش باد پدیده مهم در شرق کشور است و می‌تواند در زابل موجب پیداش گرد و خاک شود، همچنین وزش باد در تهران مهمترین پدیده است، اما در گرم‌ترین ساعات به ۳۴ درجه می‌رسد، ضمن اینکه کاهش دو سه درجه‌ای نیز طی دو سه روز آینده در پایتخت نیز شاهد خواهیم بود.

اخبار مرتبط

پیش بینی آب و هوا | سامانه بارشی در راه ایران

هشدار هواشناسی درباره احتمال آبگرفتگی در شهر‌های غربی مازندران

پیش بینی وضع هوا

0 نظر

ارسال نظر

capcha