جاده فیروزکوه - بابل بازگشایی می‌شود

جاده فیروزکوه - بابل بازگشایی می‌شود

وی تصریح کرد: راه به‌عنوان یکی از عناصر اصلی و زیرساخت توسعه تلقی می‌شود و در همین راستا، یکی از اهداف بازگشایی این مسیر خارج شدن دو منطقه لزور در استان تهران و بندپی در استان مازندران از حالت بن بست است که در صورت تحقق این امر شاهد توسعه این منطقه با سرعت بیشتری خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران  ادامه داد: اولویت بازگشایی این مسیر در درجه اول رونق اقتصادی در حوزه کشاورزی و گردشگری و همچنین افزایش تعاملات اجتماعی بین دو استان بوده و در مرحله بعدی این انتظار را داریم که بتواند در کاهش بار ترافیکی و تردد تأثیرگذار باشد به‌ویژه در مواقع خاصی که بار ترافیک در محورهای دیگر سنگین است می‌تواند به‌عنوان یک راه کمکی تردد‌های محلی و حتی بین استانی را تسهیل و روان کند.

تقی زاده اضافه کرد: طول این مسیر از مبداء یعنی روستای لزور تا مرز بین استان تهران و مازندران حدود ۲۰ کیلومتر است که ۱۳ کیلومتر از این مسیر بازگشایی اولیه شده و برای تردد عشایر و گردشگران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول تغییر و تعریض نقاطی از مسیر فعلی در دستور کار قرار دارد، افزود: ظرف ماه‌های آینده نسبت به بازگشایی و زیرسازی اولیه مسیر باقی مانده به طول ۶ کیلومتر در محدوده استان تهران اقدام خواهد شد؛ البته همین شرایط نیز در مسیر ارتباطی حوزه استحفاظی استان مازندران نیز اعمال می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: تأمین اعتبار این پروژه را نمایندگان حوزه انتخابیه دو شهرستان فیروزکوه و بابل پیگیری خواهند کرد تا در بودجه سنواتی دولت قرار گیرد و امیدواریم با ظرفیت و امکانات موجود هر دو استان نسبت به اجرای عملیات اساسی در بازگشایی مسیر اقدام کنیم.

تقی زاده با اشاره به در نظر گرفتن شرایط زیستی و گیاهی این منطقه ابراز کرد: با مطالعات انجام شده بدون آنکه طبیعت منطقه را دستخوش تحول جدی کنیم به دنبال ایجاد شرایط گردشگری هستیم، چراکه ظرفیت‌های موجود طبیعی و گردشگری در این مناطق مفغول مانده و می‌توان با رعایت محدودیت‌های موجود  این ظرفیت را در اختیار مردم قرار دهیم.

به گزارش فارس، در این بازدید که با حضور نمایندگان مردم فیروزکوه و بابل در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های تهران و مازندران، فرمانداران شهرستان‌های فیروزکوه و بابل و شهردار فیروزکوه برگزار شد، نسبت به نحوه اجرا و انجام عملیات احداث مسیر ارتباطی بین دو استان تهران و مازندران از این محور تصمیماتی اتخاذ شد.

اخبار مرتبط

مرگ پسر ۶ ساله با شلیک تفنگ شکاری در فریدونکنار

بازدید فرماندار ویژه شهرستان بابل از ایل‌راه های این شهرستان

جشنواره شاخه نبات در دانشگاه علوم پزشکی بابل

0 نظر

ارسال نظر

capcha