هلدینگ‌ها و نمادهای بورسی در راه شمال

هلدینگ‌ها و نمادهای بورسی در راه شمال

مازندران با داشتن جاذبه‌های متعدد طبیعی و گردشگری در زیرسایه تورم و تحریم و درحالی که با کرونا ویروس دسته و پنجه نرم می‌کند، مورد توجه و اقبال هلدینگ ها و سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است.این استان در سال گذشته با جذب قراردادهای مشارکتی و مستقیم خارجی توانست رتبه اول کشور را در سرمایه گذاری خارجی به خود اختصاص دهد.

سن بی دهکده توریستی سلامت احداث می کند
حضور هلدینگ های سن بی با مشارکت سرمایه گذاران اسپانیایی در زمینه احداث دهکده توریستی سلامت، جذب سرمایه گذارانی برای احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس، پالایشگاه فراورده‌های نفتی و مزرعه ماهی از جمله سرفصل‌های سرمایه گذاری خارجی در استان به شمار می‌رود.

هلدینگ سن بی که برای احداث دهکده توریستی سلامت به مازندران ورود پیدا کرده است، آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این بخش اعلام کرده است و مهدی یعقوبی رئیس گروه سرمایه گذاری و نماینده هلدینگ در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه این هلدینگ با مشارکت سرمایه گذاری ایرانی مقیم اسپانیا مازندران سرمایه گذاری می‌کند، افزود: احداث دهکده توریستی و سلامت موضوع سرمایه گذاری است.

وی با اظهار اینکه پروژه دهکده توریستی سلامت در مجاورت کارخانه آبی معدنی و وجود آبشار زیبا اجرا می‌شود، یادآور شد: این پروژه به روش سرمایه گذاری مستقیم خارجی اجرا می‌شود.

محمد علیجانزاده مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مه متیترا نیز با بیان اینکه این شرکت در زمینه صادرات فرآورده‌های نفتی در کشورهای دیگر نظیر افغانستان، عراق و گرجستان سرمایه گذاری‌هایی داشته است، در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حال حاضر این شرکت علاقمند است در زمینه طرح‌هایی نظیر احداث نیروگاه، پالایشگاه فراورده‌های نفتی و مزرعه ماهی سرمایه گذاری کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در زمینه پرورش کروکدیل و مزرعه قزل آلا و گلخانه در گرجستان سرمایه گذاری‌هایی صورت دادیم، یادآور شد: علاقمند هستیم در زمینه‌های ذکر شده در مازندران نیز ورود پیدا کنیم.

طبق قانون برنامه ششم توسعه تا متوسط سالانه ۳۰ میلیارد دلار از خطوط اعتباری بانک‌های خارجی، ۱۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی و ۲۰ میلیارد دلار مشارکت‌های خارجی توان جذب سرمایه گذار را خواهیم داشت

روند روبه رشد هلدینگ ها برای سرمایه گذاری در مازندران در حالی است که موسی قاسم پیشه مدیرکل امور اقتصادی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار بازار می‌گوید: طبق قانون برنامه ششم توسعه تا متوسط سالانه ۳۰ میلیارد دلار از خطوط اعتباری بانک‌های خارجی، ۱۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی و ۲۰ میلیارد دلار مشارکت‌های خارجی توان جذب سرمایه گذار را خواهیم داشت.

برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی باید فرهنگ سازی صورت گیرد
وی با تاکید براینکه برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی و شرکت‌های چندمیلیتی باید فرهنگ سازی صورت گیرد، یادآور شد: باید زمینه این گونه سرمایه گذاری‌ها در داخل کشور و استان فراهم شود و موانع فراروی برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی رود شود.

وی به پروژه احداث شبه جزیره تفریحی و توریستی با مشارکت ۷۵ درصدی چینی‌ها در استان اشاره کرد و گفت: برای این پروژه باید زمین مورد نیاز و مجوزهای لازم اخذ شود.

حسن خیریان پور معاون امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۵ پروژه سرمایه گذاری خارجی در کشور انجام شد، میزان سرمایه گذاری صورت گرفته را ۵۱.۸ میلیون یورو اعلام کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بیشترین حجم سرمایه گذاری با سرمایه ۱۷ میلیون یورو مربوط به مازندران بوده که این استان رتبه اول را در کشور کسب کرده است.

وی با اظهار اینکه رتبه استان در تولید ناخالص ملی هفت است، یادآور شد: باید تلاش مضاعفی برای افزایش سهم بری تولید ناخالص داخلی صورت گیرد.

خیریان پور با عنوان اینکه سالانه بیش از ۳۲۷ میلیون دلار صادرات از استان انجام می‌شود، افزود: مازندران در کنار جاذبه‌های کشاورزی وگردشگری در حوزه صنعت و معدن نیز توانمندی‌های زیادی دارد و به دلیل مجاورت با پایتخت و داشتن شبکه حمل و نقلی جامع از استان‌های مستعد برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت است.

مازندران در کنار جاذبه‌های کشاورزی وگردشگری در حوزه صنعت و معدن نیز توانمندی‌های زیادی دارد و به دلیل مجاورت با پایتخت و داشتن شبکه حمل و نقلی جامع از استان‌های مستعد برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت است

معاون استاندار مازندران با اظهار اینکه تاکنون بیشترین سرمایه گذاری صورت گرفته در حوزه صنایع غذایی و فلزات اساسی بوده است، یادآورشد: ارزش افزوده بخش صنعت و معدن استان طبق
امار سال ۹۵ معادل ۱.۵۱ درصدی کشور بوده است و باید در حوزه‌های مختلف صنعتی و معدنی سرمایه گذاری و تلاش بیشتری داشته باشیم.

خیریان پور با اظهار اینکه سال گذشته این استان رتبه اول سرمایه گذاری خارجی را در کشور کسب کرده است، تصریح کرد: سه طرح نیروگاهی با مشارکت خارجی‌ها در استان بهره برداری شد که برای ۴۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر رفع موانع فراروی سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذاری خارجی را از جمله مؤلفه‌های جهش تولید و رشد حوزه‌های اقتصادی در استان یاد کرد.

مازندران در حوزه‌های مختلف اقتصادی، دریا، معدن وجنگل، تولیدات مواد غذایی و صنعتی دارای قابلبت های مختلفی برای سرمایه گذاری است که این فرصت‌ها و توانمندی‌های سرمایه گذاری باید به سرمایه گذاران کشورهای مختلف در قالب برپایی نمایشگاه‌های اقتصادی و دوجانبه در کشورهای هدف معرفی شود.

اخبار مرتبط

بورس کالا به واقعی شدن قیمت خودرو کمک می‌کند

نبض تالار شیشه ای مازندران تپیدن گرفت/ رشد معاملات بورسی

رشد ۳۱ هزار واحدی شاخص بورس

0 نظر

ارسال نظر

capcha