آمل در وضعیتِ هشدارِ ابتلا به کرونا

آمل در وضعیتِ هشدارِ ابتلا به کرونا
دکتر فرامرز اکبری با بیان اینکه متاسفانه کم شدن حساسیت‌های کرونایی توسط مردم باعث افزایش ناگهانی شیوع کرونا در موج دوم این بیماری در این شهرستان شده است، گفت: با وجود هشدار‌های بهداشتی مبنی بر رعایت موارد پیشگیرانه، متاسفانه آمار بیماران کرونایی درآمل روبه افزایش هست.
او هشدار داد: در صورت افزایش موارد ابتلا به کرونا در روز‌های آینده شهرستان در وضعیت قرمز قرار خواهد گرفت.

همه گیری در همه سنین
رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آمل با بیان اینکه ابتلا به کرونا در میان گروه‌های سنی جوانان و میانسالان نیز افزایش یافته است، افزود: این موضوع گویای افزایش ابتلا به کرونا در میان افرادی است که بیشتر در سطح جامعه تردد دارند.
اکبری بدون ذکر آمار تعداد جانباختگان ناشی از بیماران کرونا در آمل تصریح کرد: تعداد جان‌باختگان ناشی از کرونا در شهرستان آمل تاکنون تغییر زیادی نکرده است، اما اگر وضعیت ابتلا به کرونا با همین شتاب پیش رود احتمال افزایش مرگ و میر در روز‌های آینده بویژه در میان افراد بدحال وجود دارد


محروم بودن آمل از انجام آزمایش‌های کرونا
رییس شبکه بهداشت ودرمان آمل درخصوص اینکه انجام آزمایش‌های مربوط به تایید مراجعه کنندگان به بیماری کرونا دراین شهرستان انجام می‌شود، گفت: خوشبختانه امکانات مورد نیاز برای انجام این آزمایش درشهرستان آمل فراهم شده است، اما مجوز انجام این آزمایش‌ها به شهرستان داده نشده است.
دکتر اکبری افزود: نمونه‌های بیماران وحتی افرادی که مشکوک به بیماری کرونا هستند وتوسط دولت انجام می‌شود، به مرکز استان در ساری ارسال می‌شود.

شهروندان همچنان بی توجه وشلوغ در تجمع‌ها
رییس شبکه بهداشت ودرمان آمل با بیان اینکه فعالیت تالار‌ها و برخی مشاغل پرخطر که جمعیت‌های زیاد را پذیرا هستند، از عوامل موثر در افزایش شیوع بیماری کرونا در موج دوم این بیماری است، خاطرنشان کرد: درصورت مشاهده فعالیت وسرویس دهی تالار‌ها بیش از ۵۰ درصد ظرفیت پیش بینی شده باید توسط اتحادیه مربوطه، شبکه بهداشت ودرمان و نیروی انتظامی جلوگیری شود.
دکتر اکبری، الزام آورشدن شهروندان به استفاده از ماسک را یکی از جدی‌ترین وبهترین روش برای پیشگیری اولیه ازبیماری کرونا دانست و درعین حال تاکید کرد، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

خروج مازندران از منطقه قرمز کرونایی

کرونا رنگ دو شهرستان مازندران را قرمز و نارنجی کرد

افزایش بیماران بستری کرونایی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha