روایت 13 ساعت تشنگی کنار چشمه‌های آب/ 11 سال بلاتکلیفی سرنوشت یک پروژه حیاتی

 اینجا اهالی با چشم‌های آزرده از زخم‌های قدیمی زندگی می‌کنند، روستایی که خود از تمام کوه‌های اطرافش چشمه‌های روان جاری است ولی مردمانش از بی‌تدبیری مسؤولان گریانند. 

همینطور که پیش رفتم به پیرزنی را دیدم که با خود سخن می گفت نزدیک‌تر رفتم جویای احوال شدم، مادر حالت خوبه؟ آه سردی کشید گفت نه جان، خوب نیستم، اینجا کربلا است ما آب نداریم!

اهالی از حضورم مطلع شدند ناخودآگاه تعداد زیادی دورم جمع شدند همه یک صدا از مسؤولانی می‌گفتند که توان مقابله با یک شخص در روستای بالادست را ندارند.

اینجا یکی از ۹۶ روستای بخش مرزن‌آباد با جمعیت بالغ بر ۴۰۰ خانوار که کمترین مهاجرت را به شهر داشتند اکنون بعد از ۲۰ سال ۶ ماه نخست سال همچنان ۱۳ ساعت در روز از بی آبی رنج می‌برند.

اهالی روستای پردنگون مرزن‌آباد از پروژه ملی منطقه‌ای می‌گویند که بعد از ۱۰ سال هنوز به سرانجام نرسیده است...

عبدالله ردائی دهیار روستای پردنگون از پروژه آبرسانی می‌گوید: سال ۶۱ پس از اخذ مجوز

آب شرب، ۱۶۰خانوار این روستا را از این نعمت خدادادی بهره‌مند ساختیم و پس از سالیان متمادی طبیعتا به علت افزایش جمعیت روستا در سال ۱۳۸۸ مجوز آب کشاورزی را از اداره جهاد کشاورزی مطالبه کرده و متعاقب آن حفاری لوله به طول ۱۲ کیلومتر را انجام دادیم و فقط یک کیلومتر که از جاده روستای برار باید بگذرد مانده.

متأسفانه اهالی روستای «برار» بنا به دلایل مختلف از ادامه پروژه ممانعت کرده و جلوی اتمام پروژه را گرفته‌اند اکنون بعد از ۱۱ سال این پروژه ما نا تمام مانده، با تمام مکاتباتی که با مسؤولان شهرستان در این بازه زمانی در جهت یاری رساندن و کمک به اتمام پروژه داشتیم متاسفانه به نتیجه ختم نشد.

یکی از معلمان بازنشسته ساکن روستا به جهش تولید در سال ۱۳۹۹ اشاره می‌کند و می‌گوید: سال‌های متمادی در بیشتر روستاها به عنوان معلم با افتخار خدمت کردم و بعد از عمری که خداوند پس از این مسؤولیت مقدس به من اعطا کرد در روستای خود ماندگار شدم تا پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید باشم.

تا من و اهالی روستا با داشتن ۶۰۰ هکتار زمین کشاورزی بتوانیم به تأمین معیشت خود در این شرایط اقتصادی کمک کنیم، چطور می‌شود در روستای مازندران با این همه نعمات وافر الهی نظیر آب زلال و شرب زندگی کنیم اما دریغ از یک باغ و باغچه کوچک!

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha