ولنگاری و ابتذال فرهنگی سوغات برخی گردشگران است

ولنگاری و ابتذال فرهنگی سوغات برخی گردشگران است

وی افزود: در گذشته و امروز اقشار گوناگون از مردم عادی، سیاسیون، گردشگران داخلی و خارجی به استان ما می آیند هر کدام سوغاتی به استان می‌آورند برخی سوغات بد و برخی خوب، به خصوص برخی از مسافران و گردشگران سوغات بدی مانند ولنگاری و ابتذال فرهنگی می‌آورند و مسائل فرهنگی را رعایت نمی‌کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران ادامه داد: برخی ارزش‌ها را رعایت نمی‌کنند و مایه دلخوری و نگرانی قاطبه مؤمنان به خصوص خانواده شهدا شده‌اند.

امام جمعه شهرستان ساری با بیان اینکه دسته‌های مختلفی که در گذشته و امروز وارد مازندران می‌شوند هر کدام سوغات فرهنگی زشت و زیبایی دارند، بیان کرد: یک هزار و ۲۶۲ امامزاده‌ای هم که وارد سرزمین ما شدند سوغاتشان این بود که دین، مکتب اهل بیت، مذهب تشیع را در اینجا ترویج کنند و بخشی از این سرمایه دینی و مذهبی خود را مرهون امامزادگان هستیم پس آنها بهترین سوغات را برای ما داشتند.

لایینی با اشاره به اینکه امامزادگان بهترین وسیله هدایت ما شدند، افزود: آنها واسطه آشنایی ما با پیغمبر و اهل بیت، اسلام، دین، مکتب، تشیع شدند که بهترین سوغاتی برای ما بوده است.

وی بیان کرد: ما هم باید در قبالشان تکریم کنیم، خودبه خود وقتی امامزادگان تکریم شوند زوار آنان نیز مورد تکریم قرار گرفته و برای آنها هم ارزش قائل می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران حوزه‌های علمیه را یکی دیگر از برکات امامزادگان دانست و خاطرنشان کرد: در کنار حرم امام رضا، حضرت معصومه، شاهچراغ و شاه عبدالعظیم حوزه‌های علمیه وجود دارد که امام بزرگوار (ره) و رهبر معظم انقلاب هر کدامشان یک قلم از حوزه‌های علمیه هستند.

امام جمعه شهرستان ساری با بیان اینکه امامزادگان برای ما بسیار برکات فراوانی مانند برکات عقیدتی، سیاسی، مکتبی و اجتماعی داشته‌اند، یادآور شد: ما باید امامزادگان را بشناسیم و از آنها استفاده کنیم امروز به عنوان نمادین روز امامزادگان است اما در حقیقت هر روز، روز امامزادگان است و باید زوار داشته باشند.

لایینی خاطرنشان کرد: امید است که شرایط کرونایی هر چه زودتر برطرف شود تا دوباره حرم‌ها بازگشایی شوند و مثل سابق و حتی بهتر از گذشته زیارت کنیم.

وی با بیان اینکه خدا را شکر که ما را عارف و عاشق اهل بیت قرار دادند، افزود: خدا مسلمانی را خواسته است که به اهل بیت ارادت و اعتقاد داشته باشد و ما این افتخار را داریم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه ۴۰ سال در مقابل آمریکا ایستادیم و این قطعاً به برکت این امامزادگان است، بیان کرد: این امر با بصیرت، معرفت، مقاومت و هوشیاری مردم ممکن شده است.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی، توجه به درون، به دشمن و به بیرون نگاه نکردن راه حل مشکلات است زیرا آنها برای ما کاری نمی‌کنند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha