۳۰ هزار میلیارد ریال طرح اقتصادی در مازندران در دست اجراست

۳۰ هزار میلیارد ریال طرح اقتصادی در مازندران در دست اجراست

احمد حسین زادگان  شامگاه سه شنبه در نشست مدیران استانداری مازندران با وزیر کشور در ساری میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها را بیش از ۶۰ درصد اعلام کرد.
وی گفت : پیش بینی می شود این طرح های اقتصادی با تامین اعتبار ۳۰ هزار میلیارد ریالی تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد که در این صورت حدود یکهزار و ۵۰۰ شغل مستقیم باری بیکاران استان ایجاد می شود.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : پارسال حدود ۱۲۰ واحد صنعتی تملک شده از سوی بانک ها در استان احیاء شد و در اختیار افراد دارای اهلیت برای فعالیت های صنعتی قرار گرفت و در سال جاری نیز تلاش می شود تا ۱۶۰ واحد دیگر در این بخش به مدار تولید برگردد.
حسین زادگان همچنین  اجرای چهار پایانه صادراتی شامل شیلات، گل و گیاه، برنج و کشاورزی در استان مازندران را از دیگر برنامه های زیرساختی برشمرد و افزود : فاز اول پایانه برنج در استان به بهره برداری رسید و سه پایانه دیگر نیز با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و امید می رود برخی از این پایانه ها به عنوان زیرساخت صادراتی در استان به بهره برداری برسد.
وی میزان سرمایه گذاری برای ساخت پایانه های صادراتی را حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
استاندار مازندران اجرای شهرک صنایع تبدیلی و گلخانه ای در یکهزار هکتار را از دیگر برنامه های زیرساختی در دست اجرا در استان معرفی کرد و گفت : زمین مورد نیاز از بانک زمین در شرق استان تامین شده است.
حسین زادگان طرح اصلاح نژاد دام را از برنامه های توسعه ای مهم استان در حوزه کشاورزی برشمرد و اظهار داشت : هم اکنون چهار طرح اصلاح نژاد با بیش از ۳۰ هزار راس دام سبک  در مناطق مختلف استان در دست اقدام است که می تواند نقش مهمی در رونق تولید و جهش تولید داخلی داشته باشد.
رفع ابهام از منطقه آزاد 
استاندار مازندران با اشاره به تصویب تاسیس طرح منطقه آزاد استان از سوی مجلس شورای اسلامی در دوره دهم و ایراد شورای نگهبان به دلیل ابهام در آن ، از وزیر کشور خواست تا  برای رفع ابهام کمک کند تا این مصوبه به تایید برسد.
حسین زادگان اظهار داشت : طرح منطقه آزاد با سه لکه از سوی مجلس شورای اسلامی به تایید رسید و امیدواریم که با پیگیری وزارت کشور این مصوبه تایید و زیرساخت های استانی برای جهش تکمیل شود.
وی همچنین با اشاره به طرح های پیشگیرانه استانی برای کاهش آتش سوزی در استان طی ۲ سال گذشته ، گفت : در سال گذشته میزان آتش سوزی نسبت به سال قبل از آن نصف شد و در سال جاری هم با وجود گستردگی آتش سوزی در سطح کشور ، این استان با وجود این که بیشترین اراضی جنگلی و مرتعی را در اختیار دارد ، صرفا حدود هفت دهم هکتار تاکنون دچار آتش سوزی شده است. 
حسین زادگان از حمایت وزیر کشور در تشکیل سازمان پسماند در استان مازندران قدردانی کرد و اظهار داشت : به هر حال با تشکیل سازمان پسماند در این استان برنامه های راهبردی این بخش سرعت گرفت و ساماندهی خوبی از لحاظ اعتباری ، نیروی انسانی و هزینه کرد صورت گرفته است.
وی ادامه داد : در سال گذشته برای نخستین بار حدود ۱۴۲ میلیارد تومان اعتبار برای پسماند در استان مازندران از سوی دولت تخصیص یافت که کارهای خوبی نیز انجام شده است.

اخبار مرتبط

تاکید بر عملیاتی کردن سند راهبردی ورزش مازندران

تکذیب دستگیری برخی مدیران عالی اجرایی و مقام قضایی مازندران توسط سپاه کربلا

نخستین واکنش استاندار مازندران به دستگیری یکی از مدیران ارشد استانداری

0 نظر

ارسال نظر

capcha