خط و نشان کرونا در بابل برای مسافران و گردشگران

خط و نشان کرونا در بابل برای مسافران و گردشگران

ویروس کرونا که سی ام بهمن ماه سال ۹۸ زنگ ورودش به مازندران را با شناسایی ۲ بیمار مشکوک از بابل به  صدا درآورد طی سه ماه گذشته فراز و نشیب های زیادی را برای بابلی ها رقم زده است ولی بیشترین فشار روانیش را در روزهای اخیر با افزایشی شدن آمار بیماران کرونایی آن هم پس از چند روز کاهش مداوم نشان داده است.

بر اساس تازه ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل که به صورت مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت دارد ، در ۲۴ ساعت گذشته آمار بستری بیماران کرونایی جدید به ۱۶ نفر رسیده است.

مازندرانی ها  وحشت روزهای نخست اسفند ماه سال گذشته را به خاطر دارند ، زمانی که آمار بستری روزانه بیماران کرونایی به فاصله اندکی پس از شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل چنان بالا گرفت که تمامی مناطق استان را آلوده کرد و اندکی بعد نیز تخت های پنج بیمارستان از هفت بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و دهها بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران مستقر در ساری به بستری بیماران جدید اختصاص یافت.

بستری روزانه بیماران کرونایی در بیمارستان های بابل که در طول روزهای سخت به بیش از ۵۰۰ نفر رسیده بود ، از یک ماه پیش روند نزولی گرفت تا آنجا که در روز ۱۵ اردیبهشت ماه گذشته به بستری ۶ بیمار جدید تک رقمی شده  و این امید را ایجاد کرده بود که نرسیده به ماه خرداد به صفر برسد.

با این وصف در روزهای اخیر آمار مراجعه و بستری بیماران جدید دوباره ۲ رقمی شده و روز پنجشنبه به ۱۶ نفر رسید تا مجموع آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های شهرستان به ۶۷ نفر برسد و زنگ خطر این ویروس در آستانه عید فطر برای مسافران و شهروندانی که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کم اعتناء هستند ، به صدا درآید.

با افزایشی شدن بستری بیماران جدید در حالی که ترافیک خیابان های شهر بابل در روزهای اخیر سنگین و حتی بیشتر از دوران قبل از کرونا شده در کنار تردد خودروهای مسافران و گردشگران در مناطق خوش نشین و گردشگر پذیر ، شهروندان را نگران شیوع گسترده این ویروس در هنگام تعطیلات عید فطر کرده است.

مسئولان بابل بویژه در مجموعه نظام سلامت پیش از این هشدار داده بودند که با توجه به روند افزایشی بستری بیماران کرونایی در بیمارستان ها، این شهرستان در تعطیلات عید فطر مکان مناسبی برای گردشگران و مسافران نخواهد بود و این وضعیت تهدیدی برای مسافران و بومیان تلقی می شود.

کادر درمانی بیمارستان های بابل هم این روزها در فضای مجازی با انتشار پیام های مکتوب و شفاهی به طور جدی از شهروندان می خواهند که نکات بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند و ویروس کرونا را شکست خورده ندانند.

این سربازان خط مقدم مقابله با کرونا در پیام هایشان از شهروندان می خواهند که اجازه ندهند بیش از این خدمتگزارانشان در خط مبارزه با کرونا جانشان را از دست بدهند و اگر در تعطیلات عید فطر مردم رعایت نکنند این خسارت ها سنگین تر خواهد شد.

گردشگران سفر به بابل را به زمان دیگری موکول کنند

فرماندار بابل در این زمینه گفت: تعطیلات پیش رو در عید سعید فطر به هیچ عنوان زمان مناسبی برای سفر به بابل ، شهری که ۶۷ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان های بابل دارد نیست.

قربانعلی ولیزاده بورا افزود: آن چیزی که پزشکان نامی ایران و جهان در شرایط فعلی کرونایی تجویز می کنند رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی است.

وی اظهار داشت: حضور گردشگران در شهر بابل انتشار ویروس کرونا را گسترده تر می کند و این موضوع مشکلاتی را برای شهروندان و کادر درمانی ایجاد خواهد کرد.

او افزود : جاده های جنوب بابل که بیشترین میزبانی از مسافران و گردشگران را دارند در حال حاضر به خاطر تعریض جاده های آن در تعطیلات عید فطر نمی تواند میزبان ترافیک های سنگین خودروهای مسافران و گردشگران در ایام کرونایی باشد.

فرماندار بابل بیان کرد: جاده بابلکنار که به خاطر جاذبه های طبیعی هر ساله میزبان هزاران نفر از گردشگران از اقصی نقاط کشور می باشد در حال حاضر پنج و نیم کیلومتر از جاده های باریک و رانشی آن در دو نقطه گنج افروز و درونکلای غربی با شتاب در دست تعریض می باشد و خودروهای بومی منطقه به خاطر تعریض این جاده ها با احتیاط بیشتری تردد می کنند و این جاده های تنگ که عملیات اجرایی تعریض در حال انجام است میزبان مناسبی نمی تواند برای مسافران باشد.

ولیزاده بورا اظهار داشت: گردشگران و مسافران بعد از عادی شدن شرایط و شکست ویروس کرونا می توانند همانند سال های گذشته از جاذبه های گردشگری و تفرجگاه های جنوب بابل بهره مند شوند.

زنگ خطر ورود بیماری کرونا به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد که بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

در این ایام نه تنها  تعدادی از شهروندان بابل بر اثر ابتلا به این ویروس ناخوانده به کام مرگ رفتند بلکه تعدادی از کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل از جمله سید منوچهر ساداتی، سیده مرضیه حسینی‌نژاد، جواد جلالی‌نیا ،  مجید اردشیری و علی‌ اصغر رهبان  بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

همچنین دکتر مصطفی صمدی ،  دکتر فرید نیرویی ، دکتر ایرج  ابراهیم‌نژاد، دکتر صمد بابازاده و دکتر سید مظفر ربیعی رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در بیمارستان های تابعه این دانشگاه  براثر ابتلا به بیماری کرونا جانشان را از دست دادند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند ، شهرستان ۵۰۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

اخبار مرتبط

مسئول بسیج جامعه پزشکی بابل با ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیرو‌های جهادی می‌پذیرد

جوان بابلی در آببندان غرق شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha