تشدید نظارت دامپزشکی بر پروتکل‌های بهداشتی

تشدید نظارت دامپزشکی بر پروتکل‌های بهداشتی

ابولفضل بلباسی در گفت‌‍وگو با ایسنا اظهار کرد: از شیوع کرونا تا به امروز با همکاری بازرسان و کارشناسان اداره دامپزشکی و تشدید نظارت‌های دامپزشکی به منظور تامین سلامت مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی، به‌صورت روزانه و مستمر در دو شیفت کاری در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مراکز عرضه مواد پروتئنی در سطح شهرستان سوادکوه به طور مستمر مورد بازدید و ارزیابی کارشناسی قرار گرفته که البته براساس مقتضیات ارائه تذکرات و آموزش‌های بهداشتی به متصدیان واحدهای صنفی ارائه شد.

رییس دامپزشکی سوادکوه شمالی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده تخلفات احتمالی با موارد غیر بهداشتی برخورد قانونی صورت گرفته است.

بلباسی گفت: با توجه به وسعت حوزه جغرافیایی و کسری نیروی کارشناسی اما به هیچ وجه رسالت کاری بر زمین گذاشته نشد بلکه کارشناسان دامپزشکی مجدانه تلاش کرده و با جدیدت متعهد به انجام امور شدند.

وی ادامه داد: به منظور ضدعفونی اماکن دامی با ارائه آموزش در این مدت میزان ۴۵۰ لیتر ماده ضدعفونی ازجمله TH۵،  دزوجرم،  پرسیدین و آگری جرم در اختیار دامداران محترم شهرستان قرار گرفت.

رییس دامپزشکی سوادکوه شمالی افزود: با توجه به محدودیت ارتباطات در این ایام، اکیپ واکسیناسیون دامپزشکی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه واکسیناسیون خود را طبق روال قبل انجام دادند تا مشکلی از لحاظ بیماری مضاعف بر شرایط موجود بهداشتی و اقتصادی گریبانگیر دامداران محترم نشود.

بلباسی یادآور شد: رصد بهداشت مرغداری‌ها، جوجه‌ریزی، مراحل تخلیه مرغ و موضوع قرنطینه نیز مورد ارزیابی، نظارت و بازرسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی اداره کل دامپزشکی، موازین بهداشتی و تصمیمات ستاد مقابله با کرونا شهرستان عمل کرده‌ و ادامه خواهیم داد، سلامت مردم اصلی‌ترین اولویت برای ما است.

اخبار مرتبط

وداع مازندرانی ها با شهدای مدافع حرم

نظارت دقیق بر شیوه نامه‌های بهداشتی مدارس مازندران

تجمع خانواده‌ها در مدارس، بار اضافی پروتکل‌های بهداشتی

0 نظر

ارسال نظر

capcha