هشدار هواشناسی مازندران درباره سامانه سرد بارشی

مدیر گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: هوای استان امروز و فردا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بارشی است، اما در ارتفاعات مرکزی بخصوص در مناطق کوهستانی هراز و سوادکوه بارش باران شدت بیشتری دارد.
بسطامی افزود: بالا آمدن سطح رودخانه‌ها، احتمال جاری شدن سیلاب درمسیر‌های کوهستانی و دره‌ها پیامد‌های این سامانه بارشی است.
او گفت:ضمن بارندگی در ارتفاعات مازندران ،در البرزجنوبی ( دامنه ها و ارتفاعات سمت استانهای البرز، تهران و سمنان ) نیز بارش بامیزان وشدت بیشتر شاهد خواهیم بود.
 

هشدار هواشناسی درباره سامانه سرد بارشی

  • به گفته بسطامی دامداران و ساکنان بومی دام‌های خود را به دور از ارتفاعات، حاشیه رودخانه، دهانه مسیل‌ها و در مناطق امن نگهداری کنند.
  • مدیر گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران افزود: شهروندان در این مدت با توجه به پیش بینی بارش‌های رگباری و رعد و برق در دامنه‌ها و ارتفاعات استان از برپایی چادر، کوه پیمایی، طبیعت گردی و آمد وشد در مسیل‌ها، ارتفاعات و فضا‌های باز خودداری کنند.
    مدیر گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: با توجه به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و ایجاد روان آب‌های سطحی، از توقف و اقامت در بستر و حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.
    او افزود: در این مدت دریا نسبتاَ مواج است و برای انجام فعالیت‌های دریایی توصیه نمی‌شود.
    بسطامی به دستگاه‌های امدادی و خدماتی توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امدادو تجات و خدمات رسانی همچون گذشته راداشته باشند.


افزایش ۵ درجه ای  دمای هوای مازندران  

  • مدیر گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: برای روز پنج شنبه هوای استان آفتابی و دمای بین ۵ تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد.
    او افزود: بیشینه دمای هوای استان در روز‌های جمعه و شنبه به بیش از ۳۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

اخبار مرتبط

هشدار قرمز هواشناسی درباره وقوع سیل در این استان ها | آخرین وضعیت آب و هوایی کشور امروز 11 تیر

هشدار نارنجی هواشناسی مازندران

ادامه روند بارندگی های موقت در چند استان

0 نظر

ارسال نظر

capcha