فعالیت مدارس مازندران با پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود

فعالیت مدارس مازندران با پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود

علیرضا سعدی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازگشایی مدارس مازندران از روز ۲۷ اردیبهشت ماه جاری اظهار داشت: حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری بوده و تاکید ما بر عدم حضور همه دانش اموزان است.

وی افزود: توصیه ما این است آن دسته از دانش اموزان که از آموزش مجازی با کیفیت و امکانات آموزش از راه دور برخوردار نیستند در مدارس حضور داشته باشند و کلاس حضوری را دایر کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه فعالیت مدارس مازندران با رعایت پروتکل بهداشتی خواهد بود افزود: پیش از این به تمامی مدارس سرانه و اعتبارات بهداشتی تخصیص داده شد و از بابت هزینه مشکلی وجود ندارد.

سعدی پور رعایت فاصله ۱.۵ تا ۲ متری دانش اموزان چه بر سر کلاس و چه در حیاط مدرسه را الزامی عنوان کرد و گفت: تمامی مدارس هر روزه بعد از خروج دانش آموزان باید ضد عفونی شوند.

او همچنین حضور معلمان را در مدارس الزامی عنوان کرد و گفت: حضور معلمان منوط به حضور دانش آموزان نبوده و باید در مدرسه حاضر باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: آغاز فعالیت مدارس شامل تمامی مقاطع ابتدایی و متوسطه به جز مدارس استثنایی خواهد بود که مدت آن یک ماهه است.

سعدی پور هدف از بازگشایی مدارس را به‌منظور رفع اشکال و ارائه خدمات اموزشی برای دانش‌آموزان کم برخوردار عنوان کرد و گفت: دانش اموزانی که به صورت مجازی و مستمر کلاس های خود را برگزار می کنند ضرورتی برای حضور در کلاس ندارند.

مازندران ۵۳۶ هزار دانش آموز دارد که در چهار هزار و ۸۰۰ مدرسه تحصیل می کنن.

شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته در نخستین گام منجر به تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی کشور شد به طوری که این تعطیلی تا همین امروز نیز ادامه دارد.

اخبار مرتبط

وداع مازندرانی ها با شهدای مدافع حرم

تجمع خانواده‌ها در مدارس، بار اضافی پروتکل‌های بهداشتی

پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استثنایی با وسواس اجرا شود

0 نظر

ارسال نظر

capcha