بحران زباله آمل و شهرهای مازندران یک بحران ملی است

بحران زباله آمل و شهرهای مازندران یک بحران ملی است

سیدحمید هاشمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خان طومان بویژه شهید حاجی‌زاده اظهار کرد: خوشبختانه بیشتر روسای سازمان‌های وابسته شهرداری برنامه‌های قوی و قابل دفاعی در سال ۹۹ ارائه کردند که امیدواریم با اجرایی شدن تعدادی از آن‌ها در سال جاری و فراهم شدن زیر ساخت‌های تعدادی دیگر، خدمات در خور توجهی به شهروندان فهمیم آملی ارائه شود.

به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری آمل؛ وی تصریح کرد: به سرانجام رسیدن برخی پروژه‌ها سال‌ها طول خواهد کشید، مهم این است که چشم‌انداز و برنامه خوبی برای سال‌های آینده برای آمل داشته باشیم.

شهردار آمل با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی بایستی قوی‌تر عمل کند، خاطرنشان کرد: با به کارگیری فیلم‌های جذاب انیمیشن در بخش آموزش می‌توان به کاهش حوادث و کاهش تلفات و خسارت‌ها امیدوار بود.

هاشمی با بیان اینکه شهرهای مازندران فاقد درختان جنگلی است، افزود: با کاشت درختان جنگلی در شهر انشالله در اصلاح این گونه‌ها اقدام خواهیم کرد، با کاشت درختان جنگلی سازگار با محیط شهری  می‌توان یک جنگل شهری داشت و به احیای درختان جنگلی نیز کمک کرد.

انتظارات از حوزه فرهنگی بالا است

وی با بیان اینکه فرهنگ شاخصه اصلی توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر جامعه بوده و توقع و انتظارات از شهرداری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی وهنری نیز بالا است، گفت: فرهنگ شاخصه اصلی توسعه اقتصادی و اجتماعی است. با هزینه در بخش فرهنگی و تولید محتواهای آموزشی، بسیاری از هزینه های سازمان ها و شهرداری ها پایین خواهد آمد.

شهردار آمل ادامه داد: سازمان فرهنگی در گام دوم انقلاب بایستی جوانان با استعداد شهرستان را از هر گروه و جناهی که مورد قبول انقلاب است را شناسایی کند.

نیازهای خودرویی آتش نشانی برطرف می‌شود

هاشمی به ظرفیت‌های بالای فنی درسازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری آمل اشاره کرد و افزود: نوسازی ناوگان آتش نشانی شهرداری و بکارگیری ماشین آلات جدید همسو با بلند مرتبه سازی شهری پیشرفتی نداشته و به طور حتم در سال جاری این اتفاق مهم برای سازمان آتش نشانی آمل عملیاتی خواهد شد.

وی بر انجام آموزش‌ها وخلاقیت‌های هنری در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی در میان شهروندان تاکید کرد و گفت: ارائه این آموزش‌ها باعث افزایشی ضریب سلامت و امنیت جانی شهروندان شود باید درسال جاری پیگیری وحتما در حوزه آموزش این سازمان قرار گیرد.

کمربندی‌های آمل سبز می‌شود

شهردار آمل از رویکرد سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری آمل به سمت بومی کردن کاشت درخت در این شهر و نیز بکارگیری شیوه‌های جدید آبیاری در حوزه فضای سبز شهری را ارزشمند خواند و تصریح کرد: سندخوردن و پلاک کوبی درختان در بلوارها، اصلاح روش‌های سنتی فضای سبز و اجرا کردن برنامه‌های جدید در این بخش برای شهروندان با توجه به سلایق متفاوت امری مهم است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

هاشمی با اشاره به اینکه توجه جدی به پارک هلومسر و ایجاد تفرجگاه و حضور بیشتر شهروندان را دراین پارک داریم وحتی با سازمان جنگل‌ها وارد مذاکره و خبرهای خوبی برای این پارک در راه است، اظهار کرد: کمربندی‌های برون شهری آمل به لحاظ فضای سبز انصافا جلوه‌های نازیبایی دارد و در تعامل با اداره راه و شهرسازی و پیشنهادی که شهرداری ارائه کرده، به دنبال ایجاد فضای سبز مناسب در کمربندی‌های آمل هستیم و انشاله امسال اجرایی خواهد شد.

یکسان سازی ایستگاه‌های تاکسی

وی با بیان اینکه درسال های گذشته حجم بالا و بدون کارشناسی و نیاز شهر آمل پروانه‌های فعالیت برای تاکسی صادر شده و این حجم بیش از نیاز واقعی شهر بوده است، به رییس سازمان حمل ونقل بار ومسافرشهرداری دستور داد تحت هیچ شرایطی درسال جاری و سال‌های آینده پروانه‌های جدید برای ورود تاکسی صادر نشود چراکه به اندازه سال‌های آینده درآمل تاکسی شهری وجود دارد.

هاشمی درعین حال از طرح‌های یکسان سازی ایستگاه‌های تاکسی و بازسازی ایستگاه‌های قدیمی با همکاری شرکت‌های تبلیغاتی و ایجاد تعمیرگاه مرکزی برای تاکسی و الکترونیکی کردن پرونده‌های رانندگان تاکسی توسط سازمان حمل ونقل، بار و مسافر شهرداری آمل درسال جاری استقبال کرد.

هزینه‌های رایگان برای خانواده‌های کرونایی

وی با اشاره به اینکه به منظور همدردی با خانواده‌های متوفیان کرونایی همه هزینه‌های مربوط به غسل، کفن و دفن اموات توسط سازمان آرامستان این شهرداری رایگان اعلام کرد، گفت: خوشبختانه این ایده باعث همراهی دیگرسازمان های آرامستان سراسرکشور نیز شده واعتقاد داریم که دراین ایام باید درکنار مردم بود.

پیگیری تعریض ۴۰ ساله بلوار امام رضا (ع) با کمک منتخب مجلس شورای اسلامی

شهردار آمل به تعریض نشدن  بلوار امام رضا(ع) بعد حدود ۴۰ سال اشاره کرد وگفت: در نشست اعضای شورای اسلامی شهر با منتخب مردم آمل درمجلس شورای اسلامی تصمیم ها وقول های خوبی گرفته وداده شد. امیدوارم که درسال جاری اتفاق های خوبی برای این بلوار بیافتد.

هاشمی با بیان اینکه متاسفانه شرایط اقتصادی کشور با وجود تحریم‌های ضالمانه غرب و شروع سال با بیماری کرونا، اجرای برخی طرح های کلان شهری را با دشواری مواجه می‌کند، گفت: با این وضع، اعتقاد داریم که با همکاری و همدلی شورا و مجموعه بزرگ شهرداری و سازمان‌های وابسته و اراده قوی، طرح های عمرانی شهرداری را رو به جلو پیش خواهیم برد.

وی با اشاره به اینکه پارسال و به خصوص در سه ماه پایانی سال ۹۸ بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع آسفالت جدید و نیز روکش آسفالت درمناطق مختلف شهر انجام شده است، افزود: امسال با حمایت شورای اسلامی شهر حدود ۱۴ میلیارد تومان برای خرید قیر و آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌های جدید شهر و نیز روکش آسفالت اختصاص داده شده و در ماه‌های آینده با انتخاب پیمانکار اجرایی خواهد شد.

اخبار مرتبط

بعدازکسب مجوزازشورای شهربابل به زودی ایستگاه شماره 7 آتش نشانی جنب ترمینال شرق بابل کلنگ زنی خواهدشد

فارس من|دستگاه ام‌ارآی در بیمارستان 17 شهریور آمل راه‌اندازی می‌شود

کشف 6 کیلو تریاک در قائم شهر

0 نظر

ارسال نظر

capcha