مقاوم سازی خانه روستاییان در مازندران

مقاوم سازی خانه روستاییان در مازندران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با بیان اینکه با اجرای طرح بهسازی مسکن در روستا‌های کشور، تاکنون ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستاییان مازندران در برابر بلایای طبیعی مقاوم سازی شده است گفت: مقاوم سازی ۱۷۰ هزار واحد مسکونی روستاییان استان با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و سود ۵ درصد بوده است.
حسین خانی نوذری با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی سال ۸۶ (زمان اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی) تعداد واحد‌های مسکونی غیر مقاوم در روستا ها‌ی مازندران حدود ۳۶۰ هزار واحد گزارش شده بود افزود: تاکنون حدود ۶۰ درصد از این واحد‌های مسکونی با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مساعدت تسهیلاتی بانک‌های عامل، مقاوم سازی گردید.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: حدود ۱۴۰ هزار واحد مسکونی با میانگین عمر بیش از ۲۵ سال در روستا‌های استان نیاز به بهسازی و بازسازی دشته و تسهیلات مورد نیاز نیز برای بهسازی آن‌ها وجود دارد.
حسین خانی نوذری با اشاره به میانگین استاندارد عمر واحد‌های مسکونی در ایران بین ۲۵ تا ۳۰ سال با توجه به نوع مصالح ساختمانی کاربردی، طرح بهسازی مسکن روستایی مصوب مجلس شورای اسلامی را فرصت مناسبی برای نوسازی واحد‌های فرسوده در روستا‌ها برشمرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر بانک‌ها براساس مصوبه شورای پول و اعتبار برای ساخت هر واحد مسکونی در روستا‌های استان حدود ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود ۵ درصدی پرداخت می‌کنند افزود: پیش بینی سهمیه برای بهسازی مسکن روستایی مازندران پارسال حدود ۱۱ هزار واحد بود که بیش از ۷۰ درصد سهمیه جذب گردید.
حسین خانی نوذری گفت: ۷ هزار و ۵۰۰ روستایی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی و تاکنون با ۵ هزار و ۳۰۰ متقاضی برای پرداخت تسهیلات قرارداد منعقد شده و تسهیلات نیز متناسب با پیشرفت فیزیکی واحد‌های مسکونی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران افزود: امسال با موافقت بانک‌ها تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی برای هر واحد مسکونی به روستاییان پرداخت می‌شود و این بنیاد آماده دریافت تقاضای متقاضیان واجدشرایط برای معرفی به بانک‌ها و پرداخت تسهیلات است. همچنین افرادی دارای واحد‌های مسکونی با عمر بیش از ۲۵ سال (واحد‌های فرسوده و تخریبی) برای بهسازی واحد‌های مسکونی خود از محل تسهیلات ارزان قیمت، به بنیاد مسکن مراجعه کنند.
بر اساس سرشماری سال ۹۵، جمعیت مازندران ۳ میلیون و ۲۵۸ بوده که ۴۳ درصد آن‌ها در ۳ هزار روستا سکونت داشته و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌های استان وجود دارد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha